Popularność serwisów sportowych w czasie igrzysk olimpijskich w Paryżu  |  Cztery agencje w finale przetargu  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Sześciu wydawców wystąpiło do UOKiK  |  "Lego Masters" TVN wyruszy  |  TTV stawia na kontynuacje  |  Wydawca BiznesAlert.pl na plusie  |  Dentsu Polska w pierwszym półroczu  |  Przejście z Bolta do BYD Europe  |  Public Dialog  |  Start sportowej platformy Disneya, Foxa i WBD zablokowany przez sąd  |  Instagram nie usuwa komentarzy obrażających polityczki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Popularność serwisów sportowych w czasie igrzysk olimpijskich w Paryżu  |  Cztery agencje w finale przetargu  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Sześciu wydawców wystąpiło do UOKiK  |  "Lego Masters" TVN wyruszy  |  TTV stawia na kontynuacje  |  Wydawca BiznesAlert.pl na plusie  |  Dentsu Polska w pierwszym półroczu  |  Przejście z Bolta do BYD Europe  |  Public Dialog  |  Start sportowej platformy Disneya, Foxa i WBD zablokowany przez sąd  |  Instagram nie usuwa komentarzy obrażających polityczki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Popularność serwisów sportowych w czasie igrzysk olimpijskich w Paryżu  |  Cztery agencje w finale przetargu  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Sześciu wydawców wystąpiło do UOKiK  |  "Lego Masters" TVN wyruszy  |  TTV stawia na kontynuacje  |  Wydawca BiznesAlert.pl na plusie  |  Dentsu Polska w pierwszym półroczu  |  Przejście z Bolta do BYD Europe  |  Public Dialog  |  Start sportowej platformy Disneya, Foxa i WBD zablokowany przez sąd  |  Instagram nie usuwa komentarzy obrażających polityczki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 47 mln zł zysku netto Grupy Agora w pierwszej połowie 2023 roku

Grupa Agora wypracowała 47,2 mln zł zysku netto wobec 50,7 mln zł straty w pierwszym półroczu 2022 roku (fot. materiały prasowe)

Grupa Agora w pierwszym półroczu 2023 roku miała 622,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 47,2 mln zł zysku netto.

Przychody Grupy Agora w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku wzrosły o 20,9 proc. "Wzrosły wszystkie kategorie wpływów Grupy z wyjątkiem przychodów związanych z działalnością filmową. Istotny wpływ na poziom przychodów drugiego kwartału 2023 r. miała konsolidacja z grupą Eurozet od 1 marca 2023 r." – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Czytaj też: Grzegorz Sroczyński poprowadzi "Popołudniową rozmowę w RMF FM"

Sprzedaż usług reklamowych przyniosła Grupie Agora 306,1 mln zł przychodów, tj. o 30,7 proc. więcej niż przed rokiem. Segmentem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej grupy, był segment radio. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej tego segmentu zwiększyły się o 162,4 proc. – do 106,8 mln zł. "Wpływ na takie odchylenie miała konsolidacja z Grupą Eurozet oraz wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej" – podano.

W segmencie reklama zewnętrzna wpływy reklamowe były wyższe o 15,7 proc. i wyniosły 84,8 mln zł. Wartość wydatków reklamowych w kinach wzrosła o 37,3 proc. – do 15,1 proc. Największy spadek przychodów z reklamy – o 14,6 proc., do 66,8 mln zł – odnotował segment internet. "W największym stopniu o spadku przychodów reklamowych zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych zanotowana przez spółkę Yieldbird" – wyjaśnia Grupa Agora. Natomiast wpływy ze sprzedaży reklam pionu Gazeta.pl były wyższe niż rok wcześniej. 

W segmencie prasa cyfrowa i drukowana wpływy reklamowe spadły o 9,1 proc., do 26,1 mln zł. Był to – jak podano – "efekt spadku wpływów reklamowych zarówno w papierowej jak i internetowej wersji dziennika Gazeta Wyborcza".

Czytaj też: Z "Głosu Wielkopolskiego" odchodzi wicenaczelny Marcin Wątrobiński

Ze sprzedaży biletów do kin pochodziło 104,1 mln zł (wzrost o 20,5 proc.), a ze sprzedaży barowej w kinach – 59 mln zł (wzrost o 30 proc.). W kinach sieci Helios sprzedano 4,9 mln zł biletów, t. o 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży wydawnictw wyniosły 67,4 mln zł (wzrost o 1,8 proc.). Z działalności gastronomicznej grupa uzyskała 19,8 mln zł (wzrost o 10,6 proc.), a z działalności filmowej – 8,6 mln zł (spadek o 54 proc.)

Segment film i książka zapewnił 240 mln zł przychodów, czyli o 14,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego wskaźnik EBITDA wzrósł o 67,9 proc. – do 51,2 mln zł.

Przychody segmentu radio – w którym wyniki Grupy Eurozet konsolidowane są od marca – wzrosły z 50,3 mln zł do 120,1 mln zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 23 mln zł wobec 3,4 mln zł rok wcześniej. Na koniec czerwca 2023 roku z oferty subskrypcyjnej Tok FM Premium korzystało 34,1 tys. użytkowników (wzrost o 23,6 proc.).

Czytaj też: Gazet życie po życiu. Tytuł może zniknąć z rynku, ale nie powinien zniknąć z pamięci

Segment prasa cyfrowa i drukowana zwiększył przychody nieznacznie – o 0,5 proc., do 101,1 mln zł. Ze sprzedaży wydawnictw pochodziło 51,7 mln zł (spadek o 0,2 proc.). Strata na poziomie EBITDA zmniejszyła się o 37,3 proc., do 3,7 mln zł. "Gazeta Wyborcza" na koniec czerwca miała 295,4 tys. subskrypcji cyfrowych (spadek z 300 tys. na koniec marca).

Wpływy segmentu reklama zewnętrzna urosły o 15,8 proc., do 89,2 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 38,1 proc., do 27,9 mln zł. 

Zaś przychody segmentu internet spadły o 13,4 proc., do 75,2 mln zł. Wskaźnik EBITDA zmniejszył się o 95,1 proc., do 0,4 mln zł.

Koszty operacyjne Grupy Agora pochłonęły 627 mln zł, czyli o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Na wynagrodzenia i świadczenia wydano 201,9 mln zł (wzrost o 11,1 proc.).

Czytaj też: Marek Twaróg po karze dla Radia Zet: Świrski wyjdzie z Reduty, ale Reduta nie wyjdzie ze Świrskiego

Na koniec czerwca 2023 roku w Grupie Agora było 2 593 etatów, tj. o 218 więcej względem czerwca 2022 roku. Wzrost wynikał głównie z uwzględnienia w danych Grupy Agora liczby zatrudnionych w Grupie Eurozet (358 etatów na koniec czerwca). 

Grupa Agora wypracowała 47,2 mln zł zysku netto wobec 50,7 mln zł straty w pierwszym półroczu 2022 roku. Zysk na poziomie EBITDA wyniósł 80,5 mln zł (wzrost o 84,2 proc.), a marża EBITDA wzrosła z 8,5 proc. do 12,9 proc.

Na koniec czerwca Grupa Agora dysponowała 83,3 mln zł środków pieniężnych i krótkoterminowych aktywów finansowych. Zadłużenie grupy z tytułu kredytów i leasingu wyniosło 838,5 mln zł.

Czytaj też: TVP usunęła z ramówki programy Bogusława Wołoszańskiego, bo startuje w wyborach z list KO

(KOZ, 18.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.