Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 08, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok czeka wielomilionowa kara od Unii Europejskiej za nieprzestrzeganie prywatności dzieci

TikTok ogłosił szereg nowych funkcji dla europejskich użytkowników, mających na celu poprawę zgodności z nowymi regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi treści, które wejdą w życie 25 sierpnia, ale to nadal nie wystarcza (fot. Pixabay.com)

Po orzeczeniu Europejskiej Rady Ochrony Danych TikTok ma zostać ukarany grzywną w wysokości wielu milionów euro za naruszenie prywatności dzieci.

Regulator "przyjął decyzję o rozstrzygnięciu sporu" po tym, jak TikTok zgłosił zastrzeżenia do wcześniejszego orzeczenia w Irlandii, gdzie znajduje się europejska siedziba firmy. Oczekuje się, że grzywna zostanie nałożona w ciągu najbliższych czterech tygodni.

TikTok lekceważy własne zasady

Decyzja Unii Europejskiej jest następstwem dochodzenia wszczętego w 2021 roku przez komisarza ds. ochrony danych w Irlandii w sprawie poziomu zgodności działalności TikToka z unijnym ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych oraz sposobu, w jaki traktuje on dane dzieci w wieku od 13 do 17 lat.

Czytaj też: Mark Zuckerberg odpowiada na propozycję Elona Muska i proponuje walkę MMA 26 sierpnia

Serwis ogłosił szereg nowych funkcji dla europejskich użytkowników, mających na celu poprawę zgodności z nowymi regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi treści, które wejdą w życie 25 sierpnia. Lecz to nadal nie wystarcza. Zgodnie z unijną ustawą o usługach cyfrowych (DSA), TikTok, Google, Facebook i inne duże platformy internetowe będą zobowiązane do nadzorowania nielegalnych treści na swoich platformach, zakazywania niektórych praktyk reklamowych i udostępniania danych władzom.

Po tym, jak TikTok zgodził się na dobrowolny "test" w swojej centrali w Dublinie w zeszłym miesiącu, unijny komisarz ds. technologii Thierry Breton powiedział, że firma musi wykonać więcej pracy, aby wypełnić wszystkie warunki stawiane przez UE.

Na początku tego roku platforma została ukarana grzywną w wysokości 12,7 mln funtów przez brytyjski organ nadzorujący za nielegalne przetwarzanie danych 1,4 mln dzieci w wieku poniżej 13 lat, które korzystały z usługi bez zgody rodziców. Brytyjski komisarz ds. informacji stwierdził, że firma zrobiła "bardzo mało, jeśli w ogóle", aby sprawdzić, kto korzysta z platformy i usunąć nieletnich użytkowników, pomimo otrzymania wewnętrznych ostrzeżeń, że lekceważy własne zasady.

Czytaj też: Prezes UOKiK postawił UPC Polska zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów

(MAC, 08.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.