Warner Bros. Discovery stracił prawie 2 mln klientów streamingu. Gorzej niż prognozowano
Warner Bros. Discovery w najważniejszym segmencie telewizyjnym zmniejszył przychody o 6 proc. (screen: YouTube/HBO Max)
Warner Bros. Discovery na koniec drugiego kwartału zmniejszył o 1,8 mln liczbę subskrypcji swoich serwisów streamingowych w porównaniu do końca pierwszego kwartału 2023 roku. Było ich 95,7 mln, czyli poniżej 96,7 mln prognozowanych przez analityków.
Właściciel m.in. TVN rok do roku zmniejszył o 4 proc. przychody, do 10,36 mld dol., zmniejszając jednak także stratę netto z 1,86 do 1,24 mld dol. Platformy HBO Max i Discovery+ zanotowały 3 mln dol. skorygowanej straty EBITDA. W maju w wyniku ich połączenia powstała nowa platforma Max.
Czytaj też: Netflix wprowadził zakładkę ułatwiającą wybór tytułów do obejrzenia
Najważniejszy dla koncernu segment telewizyjny odnotował spadek przychodów o 6 proc., do 5,76 mld dol. Był to jednak spadek trudny do obliczenia, ponieważ w drugim kwartale ubiegłego roku były inne okoliczności ze względu na fuzję Discovery i WarnerMedia, w wyniku której powstał koncern Warner Bros. Discovery.
Przychody reklamowe zmniejszyły się o 13 proc. do 2,45 mld dolarów. Koncern w sprawozdaniu zaznaczył, że bardziej przyczyniły się do tego wyniki w Stanach Zjednoczonych. Głównie spadek widowni stacji ogólnotematycznych i newsowych, a także słaba koniunktura na rynku reklamowym.
Czytaj też: Viaplay sprzedaje udziały czeskiej PPF Group. Skandynawska platforma wycofa się z Polski
(MAC, 04.08.2023)