W listopadzie streaming i tradycyjna telewizja przyciągały widzów na dłużej niż miesiąc wcześniej
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów - telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet - w domach, w ramach wspólnej sieci (fot. Pixabay.com)
W listopadzie zwiększył się czas spędzony przez widzów zarówno z treściami streamingowymi, jak i tradycyjną telewizją – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
W porównaniu z październikiem w listopadzie czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV - Average Time Viewing) wzrósł o 7,55 proc., do 1 godziny i 4 minut dziennie, a czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) wzrósł o 5,67 proc., do 3 godzin i 40 minut dziennie.
Zobacz także: Onet zrezygnował z działów korekty i fotoedycji
W listopadzie Grupa Polsat Plus utrzymała pozycję lidera z 18,21 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (spadek z 18,43 proc. w październiku). Warner Bros. Discovery miał 17,83 proc. (bez zmian). TVP zajęła trzecie miejsce, notując 17,15 proc. (spadek z 17,37 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych).
Dalej znalazły się: Google, właściciel serwisu YouTube – 6,74 proc. (spadek z 7,09 proc.), Republika – 4,71 proc. (spadek z 4,75 proc.), Telewizja Puls – 4,13 proc. (spadek z 4,17 proc.), Meta – 2,99 proc. (wzrost z 2,96 proc.), SPI International – 2,19 proc. (wzrost z 2,15 proc.), Netflix – 2,18 proc. (wzrost z 1,83 proc.) i Canal+ – 1,9 proc. (spadek z 2,03 proc.).
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, które należą do danego dystrybutora i znajdują się w monitoringu Nielsena.
(MNIE, 18.12.2025)










