Viaplay sprzedaje udziały czeskiej PPF Group. Skandynawska platforma wycofa się z Polski
Viaplay sprzedał już ponad 18 proc. udziałów. A to jeszcze nie koniec (screen: YouTube/Viaplay Polska)
Czeska firma inwestycyjna PPF Group kupiła 6,3 proc. udziałów w Viaplay Group. Skandynawska platforma streamingowa po ogłoszeniu o wycofaniu się z niektórych krajów – w tym z Polski – sprzedała wcześniej 12 proc. akcji Grupie Canal+.
Posunięcie PPF, spółki macierzystej grupy medialnej Central European Media Enterprises (CME), oznacza, że Viaplay sprzedał już w sumie 18,3 proc. udziałów.
Czytaj też: Mimo przejęcia przez Canal+ części akcji Viaplay nadal chce wycofać się z Polski
O sprzedaży dla Canal+ informowano 12 lipca. Tego samego dnia skandynawska grupa medialna odnotowała stratę netto w wysokości 5,9 mld koron szwedzkich, tj. 509 mln euro.
PPF nadal inwestuje w europejski sektor nadawczy, ostatnio zwiększając swój udział w ProSiebenSat.1 do ponad 15 proc., stając się drugim co do wielkości udziałowcem niemieckiej grupy nadawców komercyjnych, zaraz po MFE-MediaforEurope. Nie jest wykluczone, że PPF kupi jeszcze więcej udziałów w Viaplay.
CME prowadzi kanały telewizyjne w Słowenii, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji i Czechach.
Czytaj też: Eksperci: Viaplay przegrał, bo wszystko postawił na jedną kartę – streaming sportu
(MAC, 01.08.2023)