World Federation of Advertisers wkrótce zacznie działalność w Polsce
Elżbieta Gorajewska koordynuje w Polsce proces powstania WFA (fot. materiały prasowe)
World Federation of Advertisers (Światowa Federacja Reklamodawców) wkrótce zacznie działalność w Polsce.
W Polsce została powołana grupa założycielska, składająca się z przedstawicieli 12 marketerów (m.in. Pepsico, BNP Paribas, Dr. Oetker, L'Oreal, H&M, Frito Lay i Henkel). Działania zmierzające do powołania w Polsce WFA koordynuje Elżbieta Gorajewska, była wieloletnia dyrektor zarządzająca Nielsen, obecnie niezależna konsultantka.
Czytaj też: Czy kreatywność ma moc? Subiektywne podsumowanie 70. Cannes Lions
– Trwa proces rejestracji WFA w Polsce – wyjaśnia Gorajewska. – Od KRS zależy, kiedy się to sfinalizuje, ale zakładamy, że będą to 2-3 miesiące.
I dodaje: – Marketerzy chcą mieć w Polsce własną organizację, która będzie reprezentować ich potrzeby i interesy. Dotychczas taka organizacja w Polsce nie istniała.
Światowa Federacja Reklamodawców została założona w 1953 roku. WFA jest międzynarodową organizacją, w której skład wchodzi ponad 140 czołowych światowych marek i krajowych stowarzyszeń na ponad 60 rynkach. Celem WFA jest promowanie skutecznej i zrównoważonej komunikacji marketingowej na całym świecie. WFA ma siedzibę w Brukseli oraz biura w Londynie, Nowym Jorku i Singapurze.
Czytaj też: Wnioski po Cannes Lions Festival 2023. Największe święto kreatywności
(AMS, 27.06.2023)