"Polityka" na czele tygodników opinii w pierwszym kwartale 2023 roku
Według PBC średnia sprzedaż wydań „Polityki” w pierwszym kwartale br. wyniosła 82 556 egz., z czego 57 846 to wydania drukowane, a 24 711 – e-wydania (fot. materiały prasowe)
W pierwszym kwartale 2023 roku na czele rankingu tygodników opinii po raz kolejny znalazła się „Polityka”. W porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku średnia sprzedaż tego tytułu spadła jednak o 10,11 proc.
Według PBC średnia sprzedaż wydań „Polityki” w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 82 556 egz., z czego 57 846 to wydania drukowane, a 24 711 – e-wydania.
Na drugim miejscu był "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska), który rozchodził się średnio w 53 683 egz. (spadek o 18,16 proc. wobec pierwszego kwartału 2022 roku), w tym 44 643 egz. drukowanych i 9040 egz. e-wydań, a trzeci "Sieci" (Fratria) – 28 963 egz. (spadek o 9,71 proc.), z czego 24 134 egz. to wydania drukowane i 4829 e-wydania.
Kolejne były:
- "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 27 892 egz. (spadek o 11,89 proc.), z czego 20 625 to wydania drukowane, a 7268 to e-wydania,
- "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 21 348 egz. (spadek o 8,42 proc.), z czego 18 010 to wydania drukowane, a 3337 to e-wydania,
- "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 18 052 egz. (spadek o 8,97 proc.), z czego 16 706 to wydania drukowane i 1346 to e-wydania,
- "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 11 924 egz. (spadek o 8,64 proc.) – wszystkie sprzedane egz. to wydania drukowane.
Czytaj też: Kara Świrskiego dla Tok FM to "motywowane politycznie represje". Oświadczenie Fundacji Batorego
W zestawieniu tygodników znalazły się również "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) ze średnią sprzedażą na poziomie 66 185 egz. (spadek o 19,75 proc.), z czego 66 071 to wydania drukowane, a 113 to e-wydania, oraz tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk), który sprzedawał się średnio w 150 903 egz. (spadek o 13 proc.).
Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem. Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: "sprzedaż wydania drukowanego" i "sprzedaż e-wydania".
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: Prezes TVP potwierdza, że w 2022 roku było 50 mln zł strat. Ale zapowiada zysk
(MZD, 27.05.2023)