Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 05, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duklanowski z Radia Szczecin nie naruszył przepisów? Tak twierdzi prezes UODO

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdza, że sprawa Mikołaja Filiksa nie może być rozpatrywana jako naruszenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Tomasz Duklanowski, publikując dane ułatwiające zidentyfikowanie Mikołaja Filiksa jako ofiary pedofila, nie naruszył przepisów o ochronie danych osobowych – uważa Jan Nowak, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prezes UODO zwraca uwagę, że przepisy RODO wyłączają niektóre przypadki ujawniania danych w materiałach dziennikarskich.

Rzecznik praw obywatelskich Marcin Wiącek wystąpił do prezesa z wnioskiem o interpretację przepisów. RPO przypomina, że zgodnie z art. 4 pkt 1 rozporządzenia RODO z 27 kwietnia 2016 roku danymi osobowymi są wszelkie informacje mogące zidentyfikować osobę fizyczną. Zwraca też uwagę, że w sprawie samobójczej śmierci 15-letniego Mikołaja Filiksa jej przyczyną mogła być informacja Radia Szczecin opublikowana na portalu internetowym radia.

Postępowanie mogą przeprowadzić sądy i KRRiT

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdza natomiast, że sprawa Mikołaja Filiksa nie może być rozpatrywana jako naruszenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Czytaj też: "Dziennik Wschodni" znów szuka redaktora naczelnego. Przez agencję pośrednictwa pracy

– Art. 85 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) pozwala państwom członkowskim na ustanowienie krajowych regulacji, które uwzględniają równowagę między ochroną prywatności a wolnością informacyjną. Ponadto art. 2 ust. 13 ustawy o ochronie danych osobowych wyłącza stosowanie niektórych przepisów RODO w przypadku działalności związanej z redagowaniem, tworzeniem i publikowaniem materiałów prasowych zgodnie z ustawą Prawo prasowe – uważa prezes UODO.

Jak zaznacza prezes Jan Nowak, wyłączenie przepisów RODO nie oznacza, że dziennikarze nie są zobowiązani do ochrony praw osób, których dane przetwarzają. Zgodnie z ustawą Prawo prasowe dziennikarze muszą przestrzegać zasad etyki dziennikarskiej, chronić prywatność i dobra osobiste osób, których dane przetwarzają. W przypadku naruszenia praw i dóbr osobistych bliscy zmarłych lub poszkodowani mogą dochodzić swoich praw przed sądem cywilnym.

Jak informuje jednak prezes UODO, w sprawie Radia Szczecin nie ma podstaw prawnych do przeprowadzenia postępowania w indywidualnej sprawie dotyczącej naruszenia prawa do ochrony danych osobowych. Odpowiednimi organami, które takie postępowanie mogłyby przeprowadzić, są sądy powszechne oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Czytaj też: Nowy "Press": Bianka Zalewska i jej dwa światy, Duklanowski od wrzutek, tata Maty i kryminały

(PAR, 05.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.