Vod.pl po zmianie właściciela z tygodnia na tydzień popularniejszy. Coraz więcej internautów
Vod.pl należy do TVN Warner Bros. Discovery od 14 lutego (screen: Vod.pl)
Serwis Vod.pl – po przejęciu go przez TVN Warner Bros. Discovery od Ringier Axel Springer Polska – odwiedza więcej internautów – wynika z analizy "Presserwisu". Na wynik z pewnością ma też wpływ wciąż trwająca kampania reklamowa strony.
Vod.pl należy do TVN od wtorku 14 lutego. W nowej odsłonie serwisu znalazły się programy z biblioteki Warner Bros. Discovery oraz materiały od innych lokalnych i międzynarodowych dostawców, m.in. Paramount Global czy Red Bull TV. Wszystkie tytuły są dostępne bez opłat, ale w modelu reklamowym. Są to głównie starsze produkcje, np. seriale "BrzydUla", "Magda M.", "Prawo Agaty" i "Diagnoza".
Czytaj też: Nowe seriale Polsatu tracą widzów z odcinka na odcinek
Przeanalizowaliśmy dane tygodniowe Vod.pl z badania Mediapanel PBI/Gemius od początku 2023 roku. Jeszcze na początku stycznia liczba użytkowników serwisu dochodziła do 292 tys. tygodniowo. Od połowy stycznia Vod.pl odwiedzało mniej niż 200 tys. internautów tygodniowo.
Wzrost nastąpił w tygodniu 13-19 lutego, kiedy doszło do zmiany właściciela i rozpoczęła się kampania reklamowa Vod.pl. Serwis miał wtedy 287 tys. użytkowników.
Później liczba odwiedzających wciąż rosła. W tygodniu 20-26 lutego zanotowano 303 tys. użytkowników, między 27 lutego a 5 marca było ich 436 tys., a od 6 do 12 marca – 575 tys.
Gdy miesiąc temu pytaliśmy ekspertów rynku o tę transakcję, panowała opinia, że serwis bezpłatny dla widzów, ale z reklamami może być dobrą odpowiedzią na czas bessy gospodarczej. Dziwiono się decyzji RAS Polska, który sprzedawał serwis, chwalono Warner Bros. Discovery za dywersyfikację biznesów.
Czytaj też: Naziemny kanał TTV z programem randkowym "Kocha, lubi, pasuje"
Marek Sowa, ekspert rynku mediów, mówił "Presserwisowi": – Zakup VoD.pl przez Warner Bros. Discovery nie jest zaskoczeniem, zważywszy na rynkowe trendy, wysoką inflację i rosnącą wrażliwość polskich odbiorców na koszt abonamentu platform streamingowych.
Podobnie uważał Leszek Kułak, główny akcjonariusz Red Carpet Media Group, właściciela serwisu Red Go. Oceniał, że na rynku robi się coraz gęściej, a czasy nie sprzyjają wydawaniu pieniędzy na tego typu rozrywkę. "TVN Warner Bros. Discovery dobrze rozpoznaje nastroje konsumenckie w Polsce, zdecydował się więc na poszerzenie swojego portfolio o serwis w modelu reklamowym" – zauważał.
Warner Bros. Discovery w Polsce ma także dwie subskrypcyjne platformy – HBO Max i Player.pl.
Czytaj też: Tygodnik „NIE” przygotowuje pozew i nową okładką odpowiada Obajtkowi na wycofanie z Orlenu
(KOZ, 18.03.2023)