Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Grupy Agora w 2022 roku wzrosły o 15,2 proc. Ponad 100 mln zł straty

"Mimo słabszego 4. kwartału i ogromnej presji kosztowej zakończyliśmy 2022 rok ze wzrostem przychodów i poprawą wyniku na poziomie EBITDA" - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory (Fot. materiały prasowe)

Grupa Agora w 2022 roku miała 1,11 mld zł przychodów ze sprzedaży i 105,7 mln zł straty. Na poziomie EBITDA grupa zanotowała 139,3 mln zł zysku.

Przychody Grupy Agora w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 15,2 proc., co spółka tłumaczy w sprawozdaniu efektem powrotu kin do pełnej działalności operacyjnej i zniesienia restrykcji wprowadzonych przez rząd we wcześniejszych okresach w ramach walki z pandemią.

Czytaj też: Część rady programowej Radia Szczecin chciała bronić naczelnego Duklanowskiego

"Mimo słabszego 4. kwartału i ogromnej presji kosztowej zakończyliśmy 2022 rok ze wzrostem przychodów i poprawą wyniku na poziomie EBITDA. W kolejnych miesiącach chcemy skoncentrować się na działaniach mających wzmocnić całą Grupę Agora i ugruntować jej pozycję jednej z najsilniejszych firm na polskim rynku medialnym. Sprzyja temu dobre otwarcie bieżącego roku i realizacja długo oczekiwanej inwestycji w Eurozet – największej w historii Agory inwestycji w media" – skomentował w komunikacie Bartosz Hojka, prezes Agory. "Istotnym czynnikiem do podjęcia kolejnych projektów rozwojowych będzie też decyzja akcjonariuszy spółki w sprawie planowanej reorganizacji grupy kapitałowej" – dodał.

Największe wpływy – 511,9 mln zł – Grupa Agora uzyskała ze sprzedaży usług reklamowych (wzrost o 0,5 proc.). Ich największy wzrost – o 29,9 proc., do 159,4 mln zł – nastąpił w segmencie reklama zewnętrzna. Wartość wpływów reklamowych w kinach zwiększyła się rok do roku o 74,7 proc., do 29 mln zł. Wyższe – o 3,1 proc., do 91,7 mln zł – były przychody ze sprzedaży reklamy radiowej w segmencie radio. Wpływy z reklamy internetowej w segmencie internet spadły o 23,7 proc., do 164,6 mln zł. Spadek jest głównie efektem zmniejszenia przychodów spółki Yieldbird. Przychody segmentu prasa cyfrowa i drukowana były zaś niższe o 5,9 proc. i wyniosły 60,9 mln zł. 

Sprzedaż biletów do kin przyniosła Grupie Agora 192,3 mln zł przychodów (o 51,7 proc. więcej niż w 2021 roku). Wpływy ze sprzedaży wydawnictw wyniosły 136,9 mln zł (spadek o 4,1 proc.). Sprzedaż barowa dała grupie 103,5 mln zł (wzrost o 65,9 proc.), a działalność gastronomiczna – 38,3 mln zł (wzrost o 33,4 proc.). Natomiast przychody z działalności filmowej wzrosły o 145,7 mln zł, do 31,2 mln zł.

Czytaj też: Szefowa CMWP nawołuje do udziału w marszach w obronie papieża. "Naciągany zarzut"

Udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach ze sprzedaży wydawnictw Grupy Agora rok do roku urósł z 31 proc. do 40,5 proc. Rośnie także sprzedaż cyfrowych treści obejmująca sprzedaż wydawnictw i innych publikacji. Udział tych przychodów wyniósł 41,4 proc. wobec 36,8 proc. rok wcześniej.

Największe przychody w 2022 roku uzyskał segment film i książka – 460,5 mln zł (wzrost o 47,4 proc.). Wskaźnik EBITDA wzrósł o 62 proc., do 99,6 mln zł.

Segment prasy cyfrowej i drukowanej zapewnił grupie 209,2 mln zł przychodów (wzrost o 2,4 proc.). Wpływy ze sprzedaży wydawnictw spadły o 0,9 proc., do 104,6 mln zł. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" na koniec 2022 roku wyniosła 303,7 tys., co oznacza wzrost 6,2 proc. w porównaniu z końcem 2021 roku. Na poziomie EBITDA segment zanotował 0,2 mln zł straty wobec 24,2 mln zł zysku rok wcześniej. 

Czytaj też: Polscy dziennikarze rozliczają się ze zbiórek na rzecz Ukrainy. Sierakowski podzielił prawie 25 mln zł

Segment reklama zewnętrzna zanotował wzrost przychodów o 29 proc., do 168 mln zł, a wskaźnik EBITDA urósł o 52,8 proc., do 52,4 mln zł.

Przychody segmentu internet spadły o 22,3 proc., do 181,1 mln zł, a EBITDA zmniejszyła się o 26 proc., do 33 mln zł.

Przychody segmentu radio wyniosły 116 mln zł i były wyższe o 11,1 proc. EBITDA spadła o 11,8 proc., do 15,7 mln zł.

Grupa Agora w 2022 roku poniosła 1,18 mld zł kosztów operacyjnych (wzrost o 16,9 proc.). Na wynagrodzenia i świadczenia przeznaczono 365,4 mln zł (wzrost o 15,7 proc.).

Czytaj też: „Dziennik Wschodni” znów bez redaktora naczelnego. Rezygnacja po nieco ponad miesiącu

Strata grupy rok do roku zwiększyła się z 46,6 mln zł w 2021 roku do 105,7 mln zł w 2022 roku. Zysk na poziomie EBITDA wzrósł natomiast o 12 proc. – z 124,4 mln zł do 139,3 mln zł.

Wynagrodzenia wypłacone przez Agorę członkom zarządu spółki w 2022 roku wynosiły 6 mln zł, co oznacza wzrost o 8,6 proc. względem 2021 roku. Kwota ta obejmuje wynagrodzenia oraz premie.

Zatrudnienie etatowe w Grupie Agora na koniec grudnia 2022 roku wyniosło 2339 etatów i było wyższe o 16 etatów w porównaniu z grudniem 2021 roku.

Czytaj też: Tygodnik „NIE” przygotowuje pozew i nową okładką odpowiada Obajtkowi na wycofanie z Orlenu

(KOZ, 17.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.