Nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF prawie 63 mln zł w 2022 roku
Rok do roku najbardziej wzrosła wpłata na PISF od kin (fot. Pixels.com)
W 2022 roku przedsiębiorcy z branży audiowizualnej wpłacili na Polski Instytut Sztuki Filmowej 189,4 mln zł, czyli o 12,1 proc. więcej, niż w 2021 roku.
Informacje za zeszły rok udostępnił "Presserwisowi" PISF.
Zgodnie z ustawą o kinematografii nadawcy telewizyjni, operatorzy platform satelitarnych, dystrybutorzy filmowi, właściciele kin i operatorzy kablowi składają się na budżet PISF poprzez obowiązkowe przekazanie 1,5 proc. przychodów. W 2020 roku znowelizowano ustawę, rozszerzając listę podmiotów o serwisy wideo na żądanie.
Czytaj też: Radio Szczecin nie podejmie decyzji w sprawie Duklanowskiego
Nadawcy telewizyjni zasili PISF 62,8 mln zł, tj. o 11,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Operatorzy platform satelitarnych wpłacili 52,6 mln zł, czyli o 1,1 proc. mniej, niż przed rokiem. Od operatorów kablowych trafiło do Instytutu 28,7 mln zł (wzrost o 5,9 proc.)
Wpłata od właścicieli serwisów VoD wyniosła 32,8 mln zł (wzrost o 34,6 proc.), od kin – 12,3 mln zł (wzrost o 56,3 proc.), a od dystrybutorów kinowych – 267 tys. zł (spadek o 23,8 proc.).
Polski Instytut Filmowy nie opublikował jeszcze sprawozdania za 2022 rok. W 2021 roku przychody PISF wyniosły 427 mln zł i były o 18 proc. wyższe niż w 2020 roku.
Łączne przychody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w 2021 roku wyniosły 427 mln zł i były o 18 proc. wyższe niż w 2020 roku. PISF wspiera realizację projektu filmowego na wszystkich etapach: prac scenariuszowych, rozwoju projektu oraz produkcji filmowej. Dofinansowanie otrzymują scenarzyści i producenci filmowi.
Czytaj też: Joanna Lichocka pozwała Borysa Budkę za "kampanię nienawiści", w tle pieniądze na TVP i Polskie Radio
(KOZ, 06.03.2023)