Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 17, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawcy telewizyjni wpłacili w 2024 roku na PISF łącznie blisko 70 mln zł

PISF od nadawców telewizyjnych otrzymało o 7,4 proc. więcej niż w 2023 roku (fot. 123rf.com)

Przedsiębiorcy z branży audiowizualnej w 2024 roku wpłacili na Polski Instytut Sztuki Filmowej łącznie 234,4 mln zł, czyli o 16 proc. więcej niż w 2023 roku – wynika z danych przekazanych "Presserwisowi" przez PISF.

Zgodnie z ustawą o kinematografii nadawcy telewizyjni, operatorzy platform satelitarnych, dystrybutorzy filmowi, właściciele kin i operatorzy kablowi składają się na budżet PISF poprzez obowiązkowe przekazanie 1,5 proc. przychodów. W 2020 roku znowelizowano ustawę, rozszerzając listę podmiotów o serwisy wideo na żądanie.

Czytaj też: TOP 10 filmów w TV w 2024 roku. Liderem "Kevin sam w domu", na 2. miejscu też "Kevin"

Najwięcej PISF – 69,8 mln zł – otrzymał od nadawców telewizyjnych (o 7,4 proc. więcej niż w 2023 roku). Wszystkie kwoty sprawdzono 13 lutego 2025 roku.

Operatorzy platform satelitarnych zasili Instytut kwotą 57,7 mln zł (wzrost o 7,8 proc.). Od właścicieli serwisów VoD pochodziło 48,9 mln zł (wzrost o 23,3), a od operatorów kablowych – 41,5 mln zł (wzrost o 46,6 proc.).

Z kin do PISF trafiło 16,3 mln zł (wzrost o 6,5 proc.), a od dystrybutorów kinowych – 214 tys. zł (spadek o 16,6 proc.).

Czytaj też: MKiDN: 0,5 mld zł z budżetu państwa na media publiczne w pierwszym kwartale 2025 roku

(KOZ, 17.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.