OMD rozpoczęła pomiar wskaźnika attention w nowej odsłonie kampanii McDonald’s
Twarzami kampanii McDonald’s są ponownie aktorzy Borys Szyc oraz Michał Żebrowski, którzy w reklamach firmy występują od 2020 roku (screen: YouTube/McDonald's Polska)
OMD i McDonald’s ruszają z kampanią opomiarowaną pod kątem badania uwagi konsumentów, w ramach Teads Attention Program.
Agencja OMD rozpoczęła pomiar wskaźnika attention w nowej odsłonie kampanii McDonald’s „Maestro – wszystko, czego chcesz od burgera”.
Czytaj też: Netto wybrała w przetargu Mastermind Media
W pomiarze wykorzystana zostanie metodologia firmy Lumen, bazująca na wykorzystaniu modelu i algorytmu LAMP, zbudowanych w procesach machine learning na ogromnej ilości danych zebranych w konsumenckich panelach eye-trackingowych. Dzięki wykorzystaniu tej technologii pomiarowej powstaną dane na temat wskaźnika uwagi konsumentów dla poszczególnych formatów reklamowych i w podziale na kategorie wydawców, zaplanowanych w kampanii digital. Pozyskane z badania informacje pozwolić mają agencji OMD zestawić mierniki uwagi ze wskaźnikami dotyczącymi wydajności poszczególnych formatów.
"Program pomiarowy, jakim jest Teads Attention Program, umożliwia zbadanie i przetestowanie poziomu wskaźnika uwagi konsumentów (attention) w celu zwiększania skuteczności i wydajności kreacji. Dzięki współpracy reklamodawców, agencji i platform technologicznych program ten pozwala dostarczyć mediowcom i reklamodawcom niezwykle cenne insighty oraz rekomendacje pod kątem dalszej optymalizacji kampanii w celu budowania wzrostu marek reklamodawców w środowisku platformy mediowej Teads" – podsumowuje Julita Ziółkowska, commercial director w Teads.
Czytaj też: Mastercard Off Camera zmienia identyfikacje wizualną. Dzieło Tomasza Kuczmy
Kampania, na której zostanie przeprowadzone badanie, dotyczy burgera Maestro, w nowej wersji Maestro Caramelized Onion. Twarzami kampanii są ponownie aktorzy Borys Szyc oraz Michał Żebrowski, którzy w reklamach McDonald’s występują od 2020 roku.
OMD odpowiada za strategię mediową kampanii, jej zakup w kanałach online jak i mediach offline oraz za nadzór nad wdrażanym pomiarem attention. Samo badanie będzie realizowane na formatach wideo, display oraz inReadSocial formatach reklamowych z portfolio partnera Teads imitującego posty socialowe. Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja DDB Warszawa.
Czytaj też: Piłkarze Lecha Poznań w meczu z FK Bodo Glimt nie mogą reklamować STS. CukierAsy w zamian
(AMS, 20.02.2023)