Kanał News 24 ciągnie spółkę Astro w dół - w 2022 roku na dużym minusie
Według Nielsen Media w styczniu News 24 miał średnio poniżej 0,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (screen: YouTube/Telewizja News 24)
Spółka Astro, producent teleturnieju "Familiada" dla TVP i nadawca kanału News 24, w 2022 roku odnotowała 3,23 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,43 mln zł straty netto. Stratę spółki pogłębiły koszty działalności News 24.
W stosunku do 2021 roku przychody ze sprzedaży poszły w górę o 13,3 proc. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów wzrosły o 205,6 proc., do 6,65 mln zł. W górę poszły również koszty ogólne zarządu (czyli np. administracyjno-gospodarcze) - o 112 proc., do 2,12 mln zł. Finalnie spółka miała 5,43 mln zł straty netto wobec 444,27 tys. zł straty rok wcześniej.
W samym czwartym kwartale Astro osiągnęła 1,26 mln zł przychodów ze sprzedaży (12,9 proc. w górę) i 646,92 tys. zł straty (wobec 156,17 tys. zł zysku rok wcześniej).
Czytaj też: News 24 zlikwidował funkcję naczelnego. Jan Pawlicki poszedł do wojska, potem odszedł ze stacji
"Zwiększenie przychodów w porównaniu do IV kwartału roku 2021 związane jest ze zmienną wysokością przychodów ze sprzedaży reklam, natomiast poniesienie straty netto w stosunku do wyniku za IV kwartał 2021 r. spowodowane było m.in. znacznymi kosztami nadawania News 24, w tym wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło oraz liczbą osób zatrudnionych przy realizacji kanału News 24" - podano w sprawozdaniu.
Z kolei Ryszard Krajewski, prezes Astro, wyjaśnia, że spółka nie ma żadnego zadłużenia, a News 24 jest finansowany ze sprzedaży akcji Astro.
Na pełne etaty spółka zatrudniała 15 osób (tyle samo co kwartał wcześniej).
Większościowym udziałowcem Astro jest Ryszard Krajewski, a mniejszościowym grupa Tier Investment. Według Nielsen Media w styczniu br. News 24 miał średnio poniżej 0,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+. Stacja nadaje od marca 2022.
(MNIE, 15.02.2023)