TikTok wraz z partnerami uruchamia kampanię edukacyjną #ZłapDystans
W ramach kampanii tiktokowi twórcy przeprowadzą specjalne działania edukacyjne (fot. materiały prasowe)
TikTok wraz z partnerami z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu uruchamia kampanię edukacyjną #ZłapDystans.
7 lutego przypada Dzień Bezpiecznego Internetu – święto ustanowione przez Komisję Europejską, którego celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W ramach jego obchodów TikTok po raz kolejny realizuje specjalną kampanię edukacyjną. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem #ZłapDystans. Ma promować równowagę pomiędzy życiem realnym a cyfrowym, czyli tzw. digital wellbeing. Do udziału w projekcie zaproszono tiktokowych twórców docierających łącznie do blisko 10,5 mln obserwatorów. Kampanię wspiera Martyna Wojciechowska, inicjatorka projektu "Młode głowy" poświęconego zdrowiu psychicznemu nastolatków.
Czytaj też: Sztuczna inteligencja stworzyła stronę internetową agencji Digital Heart
W ramach kampanii #ZłapDystans serwis uruchomił specjalną stronę edukacyjną www.zlapdystans.com – są na niej pomocne wideo oraz opisy wybranych funkcji bezpieczeństwa dostępne na platformie. Ponadto, od wtorku 7 lutego do piątku 10 lutego, twórcy skupiający łącznie blisko 10,5 mln obserwatorów przeprowadzą specjalne działania edukacyjne.
Do współpracy włączyli się: Anna i Wojciech Przybylscy tworzący rodzinny kontent międzypokoleniowy; Natalia Sisik, podróżniczka i artystka prowadząca m.in. sekcję newsów śpiewanych; Karolina Brzuszczyńska, autorka biograficznej książki "Lesby" i fanka sportów walki; Michał Wurszt, tatuażysta opowiadający na wesoło o swojej pasji; Monika Dubiel i Mikołaj Jabłoński pokazujący bez patosu, jak wygląda życie osób niewidomych i słabowidzących; Jan Jakub Strojny, absolwent szkoły filmowej, który opowiada o zdrowiu psychicznym (sam mierzy się z depresją) i pomaga innym tworzyć treści w mediach społecznościowych oraz Wit Kasperek, popularyzator nauki i komik zajmujący się cyberbezpieczeństwem.
Treści pojawiające się na platformie TikTok w ramach akcji #ZłapDystans dotyczyć będą dwóch zagadnień. Po pierwsze, twórcy zaprezentują swoim odbiorcom, jak łapią dystans do świata cyfrowego i co robią w wolnym czasie. Po drugie, pojawią się materiały dotyczące funkcji bezpieczeństwa dostępnych na platformie, które pomogą użytkownikom w lepszy sposób zadbać o ich higienę cyfrową. Przykładowo będą one dotyczyć funkcji parowania rodziny, filtrowania treści, które użytkownicy widzą w aplikacji, czy też tego, jak należy zgłaszać niedozwolony kontent.
Czytaj też: SAR: ile zarabia się w branży komunikacyjnej. Na większości stanowisk więcej
Partnerem strategicznym akcji i głównym kanałem komunikacji jest TikTok – 7 lutego wideo z udziałem Martyny Wojciechowskiej zostanie wyświetlone wszystkim użytkownikom TikToka, którzy tego dnia uruchomią aplikację. Zachęci w nim młodych ludzi do złapania dystansu do świata cyfrowego i zapoznania się z przydatnymi materiałami, jak dbać o swój digital wellbeing. Na profilu "Młode Głowy" pojawią się też treści pomocowe dotyczące bezpieczeństwa w sieci. Ponadto eksperci włączeni w akcję #ZłapDystans będą edukować internautów na łamach mediów ogólnopolskich.
Kampania została przygotowana wewnętrznie przez TikTok, przy wsparciu agencji 24/7Communication, studia graficznego R19 i agencji Follow.
(AMS, 07.02.2023)