Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: film

Dział: KINO

Dodano: Styczeń 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Avatar: Istota wody" szóstym filmem w historii z zarobkiem ponad 2 mld dol.

Disney, posiadający prawa do „Avatara”, wydał ok. 460 mln dol. na produkcję i promocję "The Way of Water", co czyni go jednym z najdroższych filmów w historii (screen: YouTube/Avatar)

Po zaledwie sześciu tygodniach od premiery "Avatar: The Way of Water" przekroczył 2 mld dol. w sprzedaży biletów na całym świecie. To szósty film w historii, który przełamał tę barierę. I pierwszy w czasach pandemii.

Drugi film z cyklu reżyserowanego przez Jamesa Camerona dołączył do ekskluzywnego klubu, w skład którego wchodzą "Avatar" (2,9 mld dol.), "Avengers: Koniec gry" (2,79 mld), "Titanic" (2,19 mld), "Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy" (2,07 mld) i "Avengers: Wojna bez granic" (2,04 mld).

Czytaj też: Jeremy Clarkson ma być usunięty z platformy Amazona. Meghan nie przyjęła przeprosin

"Droga wody" wygenerowała dotąd 598 mln dol. w USA i ponad 1,42 mld dol. na arenie międzynarodowej. Za granicą wyróżniającymi się rynkami są Chiny (229 mln dol.), Francja (129 mln ), Niemcy (117 mln), Korea Płd. (96 mln) i Wielka Brytania (81 mln).

Kontynuacja "Avatara" nie jest odtwarzana w Rosji, gdzie oryginał zarobił 116 mln dol. i odnotowała spadek w Japonii mając 28 mln dol., gdy pierwszy film zebrał 176 mln dol.

Disney, posiadający prawa do „Avatara” po przejęciu 20th Century Fox w 2019 roku, wydał ok. 460 mln dol. na produkcję i promocję "The Way of Water", co czyni go jednym z najdroższych filmów w historii.

Czytaj też: Strażnicy amerykańskiego internetu apelują do Zuckerberga o nieprzywracanie konta Trumpa na Facebooku

(MAC, 23.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.