Maciej Olenderczyk szefem nowej marki GroupM - agencji Finecast
Finecast zaczynał działalność we wrześniu 2017 roku w Wielkiej Brytanii (fot. materiały prasowe)
Agencja specjalizująca się w addressable TV Finecast została oficjalnie otwarta w Polsce. Szefem nowej marki GroupM został Maciej Olenderczyk.
Finecast działa w 15 krajach. Firma specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo. Oznacza to poza tradycyjną linearną telewizją, również serwisy i aplikacje VoD dostępne na ekranie telewizora.
GroupM to pierwsza w Polsce grupa mediowa, która realizowała kampanie z wykorzystaniem addressable TV wspólnie z grupą TVN. Jak wyjaśniają przedstawiciele agencji, test dowiódł efektywności kosztowej tego narzędzia. GroupM prognozuje, że w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo na ekranie telewizorów. Kwota ta wzrośnie w momencie wprowadzenie pakietów reklamowych przez platformy Netflix i Disney+.
Czytaj też: Dwutygodnik „Show” po likwidacji konkurenta zdrożał - kosztuje 4,99 zł
Maciej Olenderczyk, Finecast director, jest związany z GroupM od 2018 roku. Do stycznia 2022 był związany z Wavemakerem, a wcześniej pracował w Spark Foundry i Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych IIBR.
Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM, które tworzyły dotąd Xaxis, Plista i INCA specjalizujące się odpowiednio w programmatic, reklamie natywnej i marketingu influencerskim.
(KAP, 11.01.2023)