Temat: public relations

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 30, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kryzysometr: 9 na 10 piarowców musi radzić sobie z mikrokryzysami w sektorze publicznym

Według badania zdecydowana większość piarowców poświęca walce z kryzysami co najmniej jedną godzinę tygodniowo (fot. materiały prasowe)

Według badania Kryzysometr, realizowanego corocznie przez warszawską agencję Alert Media Communications, aż 9 na 10 piarowców zajmujących się komunikacją w instytucjach państwowych lub samorządowych musi radzić sobie z mikrokryzysami. Natomiast w sektorze prywatnym to codzienność 61 proc. pracowników PR.

Mikrokryzysy to wizerunkowe lub komunikacyjne problemy o małej skali, które mają duży potencjał eskalacji do rangi poważnego kryzysu.

Czytaj też: Katastrofa ekologiczna na Odrze, Ordo Iuris i Tomasz Lis to największe kryzysy wizerunkowe 2022 roku

Jak wynika z tegorocznego badania, zaangażowanie pracowników branży PR w mikrokryzysy wzrosło na ogólnej próbie o 8 proc. (z 64 do 72 proc.). Bardziej w instytucjach publicznych (państwowych i samorządowych), gdzie już ponad 90 proc. osób poświęcało w 2022 roku co najmniej godzinę tygodniowo na radzenie sobie z kryzysami.

Według badania im wyższe stanowisko w organizacji, tym większa ekspozycja na mikrokryzysy i większa potrzeba wygospodarowania czasu na zarządzanie nimi. Aż 84 proc. osób na stanowiskach dyrektorskich lub równorzędnych (dane łączone z instytucji publicznych i biznesu) poświęca co najmniej godzinę tygodniowo na zarządzanie problemami o małej skali.

Mikrokryzysy zaraportowało 19 proc. ekspertów z firm prywatnych i aż 55 proc. przedstawicieli instytucji publicznych. Jako jedno z głównych źródeł kryzysów wizerunkowych spodziewanych w 2023 roku przedstawiciele instytucji publicznych wskazali znaczący i negatywny wpływ polityki (52 proc.).

Czytaj też: Krzysztof Miruć znowu w reklamach Leroy Merlin

Wyniki Kryzysometru wskazują, że 40 proc. osób uczestniczących w badaniu zamierza w 2023 roku częściej opracowywać dokumenty Q&A (pytań i odpowiedzi), które ułatwią radzenie sobie z problemami wynikającymi ze zbyt małego zrozumienia marki i jej działań. 

W badaniu Kryzysometr 22/23 wzięło udział 102 rzeczników, dyrektorów i menedżerów PR z wiodących polskich firm, instytucji państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych.

Czytaj też: Fundacja Avalon z kampanią "Nic co ludzkie nie jest nam obce"

(KAP, 30.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.