ZFPR inicjuje kampanię "Partnerski PRzetarg"

Kampania jest odpowiedzią na wyniki badania przeprowadzonego wśród agencji członkowskich ZFPR (fot. materiały prasowe)
Związek Firm Public Relations (ZFPR) rozpoczyna kampanię „Partnerski PRzetarg”, której celem jest promocja najlepszych praktyk przetargowych w branży PR oraz edukacja rynku w zakresie prowadzenia efektywnych przetargów PR.
Inicjatywa ta jest odpowiedzią na wyniki badania przeprowadzonego wśród agencji członkowskich ZFPR, które ujawniło obszary wymagające usprawnienia w procesach przetargowych. Badanie wykazało, że w ciągu ostatniego roku znacząca część agencji PR uczestniczyła w przetargach, które oceniła jako nieprawidłowe. Według szacunków respondentów postępowania, w których stosowane są złe praktyki, mogą stanowić nawet 30-50 proc. wszystkich przetargów w branży PR. Najczęściej wymieniane trudności to: brak określenia budżetu na współpracę, niejasne kryteria oceny, nieprecyzyjnie opisane cele i zadania oraz niekompletna dokumentacja.
Ponadto w 74 proc. przypadków nieprawidłowych postępowań klienci nie dotrzymują zadeklarowanych terminów, a często w ogóle nie udzielają informacji o rozstrzygnięciu przetargu.
Kampania „Partnerski PRzetarg” promuje i edukuje w zakresie kluczowych obszarów dobrych praktyk. Adresuje najczęstsze wyzwania, z jakimi agencje mierzą się podczas procesów przetargowych, jednocześnie dostarczając praktyczne rozwiązania na poprawę tych sytuacji.
W warstwie kreatywnej odwołuje się ona do analogii zaczerpniętych z powszechnych w codziennym życiu zdarzeń, takich jak wizyta w restauracji lub u krawca, czy też udział w zawodach sportowych, w których pewne zachowania są niedopuszczalne.
Na potrzeby kampanii powstał serwis Partnerskiprzetarg.pl, który publikuje porady dotyczące procesów przetargowych, w tym dobre praktyki, jak również instrukcję dotyczącą przygotowania i prowadzenia postępowań rozdzieloną na cztery kluczowe etapy: przygotowanie przetargu, proces przetargowy, wybór agencji i rozpoczęcie współpracy.
W ramach kampanii m.in. powstaje podcast „Partnerski PRzetarg”, zaplanowano udział w konferencjach i wydarzeniach branżowych, w tym CMO Summit, jak również przewidziano współpracę z mediami biznesowymi i marketingowymi.
W poszczególne działania zaplanowane w ramach kampanii zaangażowały się agencje ZFPR. Za realizację kampanii oraz warstwę merytoryczną z ramienia zarządu ZFPR odpowiada Daria Tworek. Wsparcie merytoryczne zapewnia Marta Macke. Koncepcję kreatywną kampanii „Partnerski PRzetarg”, logo oraz wsparcie w działaniach PR świadczy agencja Burson.
Badanie „Doświadczenia przetargowe agencji PR” zostało przeprowadzone przez K+Research, a produkcja podcastów odbywa się w 24/7Studio.
(AMS, 18.10.2024)
