W branży reklamowej w 2022 roku wzrosło zainteresowanie nowymi technologiami
W 2022 roku klienci często pytali o nowe technologie (fot. Pexels.com)
Rok 2022, poprzez wybuch wojny w Ukrainie i rozpędzoną inflację, nie sprzyjał rewolucjom w planach marketingowych. Trudności nie zatrzymały jednak zmian zachodzących w modelach komunikacji. Klienci częściej niż w latach poprzednich pytali o nowe technologie.
– Przede wszystkim obserwujemy wzrost zainteresowania klientów obszarem data w całej rozciągłości, począwszy od podstawowej analityki, po rozwiązania martech. Drugim obszarem jest e-commerce rozumiany jako wsparcie sprzedaży DTC, na marketplace'ach czy we współpracy z e-retailerami – zauważa Jakub Bielerzewski, dyrektor generalny Performics.
Czytaj też: Radio Zet: śledztwo ws. podejrzenia przyjęcia korzyści przez wiceprezesa Orlenu. W tle Sigma Bis
Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan, dodaje: – Nowym obszarem, który bardzo szybko zyskuje na znaczeniu są projekty w metaverse.
– Klienci poszukują usług z zakresu danych i technologii, które pozwolą na wzrost biznesu klientów lub optymalizację kosztów – komentuje Karolina Karaś, new business director, media & performance service line, dentsu Polska. – Reklamodawcy poszukują także niestandardowych, angażujących sposobów na przyciągnięcie konsumentów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Umożliwiamy im to m.in. dzięki branded contentowi – mieszance contentu zintegrowanego z mediami – opowiada Karaś.
– W tym roku klienci najczęściej przychodzili do nas z potrzebami z zakresu optymalizacji działań performance w Google i na Facebooku, prowadzenia kanałów social media i produkcji wideo – wylicza z kolei Dawid Maj, CEO Bedigital. – Bardzo dużą rolę pełni u nas sieć wydawców performance, w której realizujemy działania rozliczane za efekt dla naszych klientów i innych domów mediowych. Ostatnio coraz częściej pojawiają się również zapytania o działania na LinkedIn, TikToku oraz o współpracę z influencerami – dodaje Maj.
Czytaj też: SAR ruszył z inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej
Bartek Załęcki, partner in growth sevices w K2 Holding, dodaje, że przy całej niestabilności sytuacji makroekonomicznej i zmianach struktury demograficznej oraz kulturowej bardzo ważną kompetencją agencji marketingowych były w tym roku ponownie umiejętności doradcze i umiejętność przełożenia zaktualizowanych strategii na realne działania. – Zanotowaliśmy też znaczący wzrost zapytań o działania contentowe i marketing automation – mówi Załęcki.
– Klienci potrzebują pomocy w generowaniu swoich assetów sprzedażowych, masowej produkcji contentu, optymalizacji procesów na styku z retailem, zwiększaniu konwersji z działań reklamowych i e-commerce – wylicza Michał Glapiński, chief growth officer BNG.
Szymon Gutkowski, managing director i partner DDB Warszawa, podsumowuje:
– Influencer marketing oraz social media z roku na rok są coraz ważniejsze, ale wysoka jakość ATL nie traci na znaczeniu, cały czas jest bardzo ważna. Rośnie znaczenie krótkich form contentu wideo. Telewizja staje się jednym z formatów, a nie tym głównym. Bardzo ważna jest też umiejętność integracji kompetencji e-commerce z komunikacją.
Czytaj też: Śląsk planuje kampanię dotyczącą poprawy jakości powietrza
(AMS, 20.12.2022)