Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 01, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Vectra zabezpiecza się w umowach abonenckich na wypadek inflacji

Klauzula modyfikacyjna i waloryzacyjna znajdują się w nowych umowach, ale grupa wprowadza je też do już trwających (screen: YouTube/Vectra)

Grupa Vectra, w skład której wchodzą m.in. operatorzy kablowi Vectra i Multimedia Polska, wprowadza do umów abonenckich klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne.

Zgodnie z wprowadzaną do umów klauzulą modyfikacyjną Grupa Vectra będzie mogła m.in. podwyższać ceny i wprowadzać nowe opłaty abonamentowe. W przypadku wprowadzenia takich podwyżek klient będzie miał jednak możliwość zrezygnowania z usług bez konsekwencji.

Inflacja "poważnie zmniejsza realną wartość przychodów"

Z kolei klauzula waloryzacyjna uprawni grupę do podniesienia cen w przypadku inflacji i obniżenia w przypadku deflacji. Zmiana cennika z tego powodu nie będzie jednak uprawniała do wypowiedzenia umowy bez narażenia się na kary umowne.

Czytaj też: Media publiczne mogą liczyć na ponad 700 mln zł z rekompensaty więcej

Klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne znajdują się w nowych umowach, ale grupa wprowadza je też do już trwających. Klienci otrzymują pisma z wiadomością o zmianach. Jeśli jednak ich nie akceptują, mogą zrezygnować z usług przed terminem, na który zawarli umowę.

Jak tłumaczy Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR w Grupie Vectra, dwucyfrowa inflacja poważnie zmniejsza realną wartość przychodów grupy. – Do tego dochodzą wciąż rosnące, i to w jeszcze większym stopniu niż inflacja, koszty energii czy poważne wahania kursów walut, które przekładają się na wzrost cen sprzętu, technologii czy praw do treści programowych od współpracujących z nami nadawców – tłumaczy przedstawicielka Grupy Vectra.

"Krok pozwalający ochronić biznes"

Justyna Grzelak dodaje, że grupa musi dostosować się do bieżących warunków, aktualizując ceny usług stosownie do ponoszonych przez nią kosztów. – Nasze umowy zawierane w ramach Grupy Vectra zawierają już zapisy umożliwiające urealnienie cen, teraz jedynie doprecyzowujemy poszczególne zapisy. To naturalny krok pozwalający ochronić nasz biznes i umożliwić dalsze świadczenie usług na poziomie oczekiwanym przez klientów. To także sposób na to, aby klienci uniknęli skokowych zmian cen w przyszłości – stwierdza.

Czytaj też: Dzięki awansowi Polski TVP zarobi na mundialu dodatkowo co najmniej 10 mln zł

Grupa Vectra nie opublikowała jeszcze wyników za 2021 rok. W 2020 roku miała 111,1 mln zł straty netto przy 1,46 mld zł przychodów z działalności operacyjnej.

Klauzule inflacyjne wdrożyły już m.in. Orange Polska, T-Mobile i Play. Tydzień temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował jednak, że weryfikuje zapisy uprawniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w umowach na czas oznaczony u tych operatorów. Urząd zapowiedział, że "przygląda się też wprowadzaniu klauzul inflacyjnych również w innych sektorach gospodarki".

Czytaj też: Netflix pilotażowo chce płacić polskim twórcom dodatkowe wynagrodzenie

(MNIE, 01.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.