Dzięki awansowi Polski TVP zarobi na mundialu dodatkowo co najmniej 10 mln zł
Pierwszy mecz Polaków na trzech antenach TVP śledziło 8,54 mln widzów, a drugi – 8,8 mln widzów (screen: YouTube.com/TVP Sport)
Telewizja Polska na reklamach i sponsoringu przy transmisji dotychczasowych meczów reprezentacji Polski z mundialu w Katarze mogła już zarobić ok. 26 mln zł. Mecz w kolejnym etapie mistrzostw da TVP kolejne 10 mln zł.
Marek Racławski, head of TV department w agencji mediowej MediaHub, szacuje, że uśredniając rabaty, TVP z reklam i sponsoringu przy pierwszym meczu Polaków na mundialu (z Meksykiem) mogła uzyskać ok. 7 mln zł.
Wpływy wyższe o ok. 10 proc.
Bloki reklamowe przy tej transmisji wygenerowały ok. 700 punktów GRP wśród widzów widzów w wieku 7-74 lat, czyli w grupie rozliczeniowej biura reklamy TVP.
Czytaj też: TVN z powodu meczu Polaków przesuwa emisję "Top model" o blisko pół godziny
– Kolejny mecz Polaków, z Arabią Saudyjską, cieszył się większym zainteresowaniem wśród widzów i reklamodawców – zauważa Marek Racławski. Szacuje, że za jego sprawą wpływy TVP na trzech antenach wyniosły ok. 9,3 mln zł i wygenerowały ok. 1 tys. ratingów. – Wokół tego meczu o około 50 procent więcej było aktywności spotowo-sponsorskiej niż w przypadku pojedynku Polski z Meksykiem – zwraca uwagę Racławski.
Ekspert prognozował przed środowym meczem z Argentyną, że wpływy TVP z reklam i sponsoringu wokół tego spotkania mogą być wyższe o ok. 10 proc. od tych z meczu z Arabią Saudyjską. – W przypadku awansu Polaków do fazy pucharowej przewiduję podobny trend, czyli wpływy powinny być wyższe od tych z meczu Polska-Argentyna o kolejne 10 procent – mówił wczoraj head of TV department w MediaHub.
Reprezentacja Polski z awansem
Polacy mimo porażki z Argentyną (0:2) awansowali do 1/8 finału Mistrzostw Świata. Kolejny mecz zagrają w bardzo atrakcyjnym czasie dla telewizji, bo w niedzielę o godz. 16 zmierzą się z mistrzem świata Francją.
Czytaj też: Fox Sports wyciął z retransmisji meczu protestującego z tęczową flagą
Pierwszy mecz ekipy Roberta Lewandowskiego na mundialu – z Meksykiem – oglądało w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K we wtorek 22 listopada o godz. 17 średnio 8,54 mln widzów.
Drugie spotkanie – rozegrane z Arabią Saudyjską w sobotę 26 listopada o godz. 14 – przyciągnęło do tych trzech stacji średnio 8,8 mln widzów (dane Nielsen Media).
Czytaj też: Media publiczne mogą liczyć na ponad 700 mln zł z rekompensaty więcej
(KOZ, 01.12.2022)