Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 01, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzięki awansowi Polski TVP zarobi na mundialu dodatkowo co najmniej 10 mln zł

Pierwszy mecz Polaków na trzech antenach TVP śledziło 8,54 mln widzów, a drugi – 8,8 mln widzów (screen: YouTube.com/TVP Sport)

Telewizja Polska na reklamach i sponsoringu przy transmisji dotychczasowych meczów reprezentacji Polski z mundialu w Katarze mogła już zarobić ok. 26 mln zł. Mecz w kolejnym etapie mistrzostw da TVP kolejne 10 mln zł.

Marek Racławski, head of TV department w agencji mediowej MediaHub, szacuje, że  uśredniając rabaty, TVP z reklam i sponsoringu przy pierwszym meczu Polaków na mundialu (z Meksykiem) mogła uzyskać ok. 7 mln zł.

Wpływy wyższe o ok. 10 proc.

Bloki reklamowe przy tej transmisji wygenerowały ok. 700 punktów GRP wśród widzów widzów w wieku 7-74 lat, czyli w grupie rozliczeniowej biura reklamy TVP.

Czytaj też: TVN z powodu meczu Polaków przesuwa emisję "Top model" o blisko pół godziny

– Kolejny mecz Polaków, z Arabią Saudyjską, cieszył się większym zainteresowaniem wśród widzów i reklamodawców – zauważa Marek Racławski. Szacuje, że za jego sprawą wpływy TVP na trzech antenach wyniosły ok. 9,3 mln zł i wygenerowały ok. 1 tys. ratingów. – Wokół tego meczu o około 50 procent więcej było aktywności spotowo-sponsorskiej niż w przypadku pojedynku Polski z Meksykiem – zwraca uwagę Racławski.

Ekspert prognozował przed środowym meczem z Argentyną, że wpływy TVP z reklam i sponsoringu wokół tego spotkania mogą być wyższe o ok. 10 proc. od tych z meczu z Arabią Saudyjską. – W przypadku awansu Polaków do fazy pucharowej przewiduję podobny trend, czyli wpływy powinny być wyższe od tych z meczu Polska-Argentyna o kolejne 10 procent – mówił wczoraj head of TV department w MediaHub.

Reprezentacja Polski z awansem

Polacy mimo porażki z Argentyną (0:2) awansowali do 1/8 finału Mistrzostw Świata. Kolejny mecz zagrają w bardzo atrakcyjnym czasie dla telewizji, bo w niedzielę o godz. 16 zmierzą się z mistrzem świata Francją.

Czytaj też: Fox Sports wyciął z retransmisji meczu protestującego z tęczową flagą

Pierwszy mecz ekipy Roberta Lewandowskiego na mundialu – z Meksykiem – oglądało w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K we wtorek 22 listopada o godz. 17 średnio 8,54 mln widzów.

Drugie spotkanie – rozegrane z Arabią Saudyjską w sobotę 26 listopada o godz. 14 – przyciągnęło do tych trzech stacji średnio 8,8 mln widzów (dane Nielsen Media).

Czytaj też: Media publiczne mogą liczyć na ponad 700 mln zł z rekompensaty więcej

(KOZ, 01.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.