Odejście z zarządu RASP  |  WPP Media prognozuje wzrost rynku reklamy  |  Oglądalność serialu "Klan" w TVP 1  |  Grupa Polsat Plus uruchomiła 18 internetowych kanałów  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dom mediowy i produkcyjny rodziny Piotra Barełkowskiego ze spadkiem  |  Festiwal Piękna w Polsacie  |  Kolejna edycja talent show "Disco Star"  |  Dyrektorka ds. produkcji w Empik Go  |  Merlin Group ponownie zawieszona  |  CBOS: młodzi wiedzę czerpią głównie z mediów społecznościowych  |  LightBulb Creative  |  Account supervisor w agencji oS3  |  Przetarg Polskich Linii Lotniczych LOT  |  Disney sfinalizował pełny wykup serwisu Hulu od Comcastu  |  Dwóch skazanych na dożywocie za współudział w zabójstwie dziennikarki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Odejście z zarządu RASP  |  WPP Media prognozuje wzrost rynku reklamy  |  Oglądalność serialu "Klan" w TVP 1  |  Grupa Polsat Plus uruchomiła 18 internetowych kanałów  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dom mediowy i produkcyjny rodziny Piotra Barełkowskiego ze spadkiem  |  Festiwal Piękna w Polsacie  |  Kolejna edycja talent show "Disco Star"  |  Dyrektorka ds. produkcji w Empik Go  |  Merlin Group ponownie zawieszona  |  CBOS: młodzi wiedzę czerpią głównie z mediów społecznościowych  |  LightBulb Creative  |  Account supervisor w agencji oS3  |  Przetarg Polskich Linii Lotniczych LOT  |  Disney sfinalizował pełny wykup serwisu Hulu od Comcastu  |  Dwóch skazanych na dożywocie za współudział w zabójstwie dziennikarki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Odejście z zarządu RASP  |  WPP Media prognozuje wzrost rynku reklamy  |  Oglądalność serialu "Klan" w TVP 1  |  Grupa Polsat Plus uruchomiła 18 internetowych kanałów  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dom mediowy i produkcyjny rodziny Piotra Barełkowskiego ze spadkiem  |  Festiwal Piękna w Polsacie  |  Kolejna edycja talent show "Disco Star"  |  Dyrektorka ds. produkcji w Empik Go  |  Merlin Group ponownie zawieszona  |  CBOS: młodzi wiedzę czerpią głównie z mediów społecznościowych  |  LightBulb Creative  |  Account supervisor w agencji oS3  |  Przetarg Polskich Linii Lotniczych LOT  |  Disney sfinalizował pełny wykup serwisu Hulu od Comcastu  |  Dwóch skazanych na dożywocie za współudział w zabójstwie dziennikarki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SGL przeszkoli dziennikarzy przed wyborami samorządowymi

SGL stworzy sieć lokalnych redakcji, które będą monitorować wybory samorządowe (fot. SGL)

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych chce wzmocnić kontrolną rolę niezależnych mediów lokalnych. W tym celu uruchamia projekt "Audytor wyborczy sieci mediów lokalnych".

W ramach projektu SGL dziennikarze lokalnych redakcji przejdą szkolenia rozwijające ich kompetencje w zakresie procesu wyborczego. Obejmą one 40 osób z 20 redakcji. W ramach projektu 16 najbardziej zaangażowanych redakcji przygotuje przy wsparciu mentorów programu po 12 materiałów dziennikarskich na temat wyborów samorządowych. Każda z tych redakcji zorganizuje po dwa spotkania z czytelnikami na temat roli lokalnych samorządów i mediów. Powstanie też "e-Poradnik audytora wyborczego", który posłuży redakcjom.

Czytaj też: Dziś w „Dzienniku Wschodnim” pierwsze spotkanie z nowym właścicielem i prezentacja naczelnego

– Chcemy kontynuować ten program również w następnych latach, przy kolejnych wyborach samorządowych – mówi Magdalena Perkowska, sekretarz SGL. – Do 2 grudnia czekamy na ankiety wypełnione przez zainteresowane redakcje. 31 grudnia na stronie gazetylokalne.pl ogłosimy wyniki naboru do programu – dodaje Perkowska.

W procesie naboru uwzględnione zostanie: doświadczenie dziennikarskie w temacie wyborów samorządowych, zasięg medium, standardy pracy redakcji, a także równość szans kobiet i mężczyzn oraz różnorodność regionalna. W procesie rekrutacji mogą wziąć udział niezależne media lokalne z całej Polski, nie muszą być członkami SGL.

Projekt jest finansowany z dotacji programu Funduszy Norweskich "Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy". Redakcje mogą liczyć na pokrycie kosztów szkoleń wyjazdowych, publikacji w ramach programu i organizacji spotkań z czytelnikami.

Szczegółowe informacje są na stronie SGL.

Czytaj też: CMWP broni Karnowskiego po wyroku w sprawie "urodzin Hitlera". Ma przeprosić i zapłacić 50 tys. zł

(PAR, 28.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.