Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vectra nie spełniła warunku UOKiK ws. przejęcia Multimedia Polska. Zgoda będzie cofnięta?

Vectra została zobowiązana do zbycia części swojej sieci lub tej należącej do Multimedia Polska w Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim oraz Stargardzie (fot. East News)

Operator kablowy Vectra nie sprzedał w wyznaczonym terminie wszystkich ośmiu sieci w wybranych miastach. Dotrzymanie terminu było warunkiem wydania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na przejęcie spółki Multimedia Polska. UOKiK może teraz wycofać zgodę na koncentrację lub nakazać sprzedaż części przedsiębiorstwa. Grupa Vectra ma łącznie 1,7 mln abonentów i jest liderem rynku kablowego.

Pierwotnie termin, do którego Vectra miała sprzedać sieci, był w decyzji utajniony. Uzasadniano to tajemnicą przedsiębiorstwa. Wiadomo jednak, że w lutym br. Vectra otrzymała zgodę UOKiK na przedłużenie terminu.

Czytaj też: UOKiK nałożył na UPC Polska 12,6 mln zł kary za zawyżone opłaty za rozwiązywanie umów

Zgodnie z warunkiem, który UOKiK postawił w styczniu 2020, Vectra została zobowiązana do zbycia części swojej sieci lub tej należącej do Multimedia Polska w Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim oraz Stargardzie. Według analizy UOKiK są to bowiem miasta, w których udziały Vectry i Multimedia Polska w rynku były największe.

Vectra miała sprzedać sieci w tych miejscowościach na rzecz niezależnego inwestora. Jak uzasadniał UOKiK, dzięki temu miało nie dojść do ograniczenia konkurencji.

Wniosek o wydłużenie czasu na sprzedaż sieci w wybranych miastach spółka uzasadniała m.in. pandemią utrudniającą osobiste rozmowy z potencjalnymi inwestorami oraz malejącym zainteresowaniem ewentualnych inwestorów tradycyjną infrastrukturą oferowaną przez Vectrę.

Teraz UOKiK ujawnił "Presserwisowi", że przedłużony termin minął w sierpniu. "Termin realizacji warunku strukturalnego, tj. termin, do którego Vectra powinna sprzedać część sieci, o których mowa w decyzji, upłynął 17 sierpnia 2022 roku" – przekazał nam departament komunikacji UOKiK.

Czytaj też: Dziennikarka Polsatu zarzuca TVP kradzież. "Jak ktoś ma wywiad na wyłączność, to nie podsłuchuj"

Według Urzędu operator zbył dotychczas sieci tylko w trzech miejscowościach – Gorzowie Wielkopolskim, Pruszczu Gdańskim i Pogórzu.

Sieć w Gorzowie Wielkopolskim w postaci spółki Jim-Sat kupił operator Sat Film, działający m.in. we Włocławku, a w Pruszczu Gdańskim i Pogórzu (poprzez Multimedia Capital Two) – TK Chopin z Wejherowa.

"W związku z tym obecnie analizujemy tę sytuację pod kątem dalszych możliwych działań" – przekazał "Presserwisowi" departament komunikacji UOKiK. Urząd nie odpowiedział jednak na pytanie, czy to oznacza, że wobec Vectry mogą zostać teraz wyciągnięte konsekwencje. "Będziemy informować o ewentualnych dalszych krokach" – podano tylko.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów prezes UOKiK może nawet uchylić decyzję o zgodzie na koncentrację podmiotów, jeżeli przedsiębiorcy nie spełnili stawianych im warunków.

Czytaj też: MSZ: 74,5 mln zł z resortu na TVP World w tym roku

Artykuł 20 ust. 1 mówi: "Prezes Urzędu może uchylić decyzje (...), jeżeli (...) przedsiębiorcy nie spełniają warunków, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 (m.in. zbycia całości lub części majątku jednego lub kilku przedsiębiorców – przyp. red.). W przypadku uchylenia decyzji Prezes Urzędu orzeka co do istoty sprawy".

Z kolei ust. 2 brzmi: "Jeżeli w przypadkach, o których mowa w ust. 1, koncentracja została już dokonana, a przywrócenie konkurencji na rynku nie jest możliwe w inny sposób, Prezes Urzędu może, w drodze decyzji, określając termin jej wykonania na warunkach określonych w decyzji, nakazać w szczególności: podział połączonego przedsiębiorcy na warunkach określonych w decyzji, zbycie całości lub części majątku przedsiębiorcy, zbycie udziałów lub akcji zapewniających kontrolę nad przedsiębiorcą lub przedsiębiorcami lub rozwiązanie spółki, nad którą przedsiębiorcy sprawują wspólną kontrolę".

Vectra nie odpowiedziała na pytanie, jakie są powody opóźnienia w sprzedaży sieci i czy nie obawia się konsekwencji ze strony UOKiK za niewykonanie postawionego jej warunku. – Nie udzielamy informacji na temat sprzedawanych sieci – ucina Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR w Vectrze.

Według danych "Telekabel & Digital TV" na koniec 2021 roku grupa Vectra miała łącznie 1,7 mln abonentów usług telewizyjnych. Była pod tym względem liderem rynku kablowego, wyprzedzając UPC Polska – 1,4 mln.

Czytaj też: TVP Info wyemitował kolejny propagandowy film Marcina Tulickiego. Tym razem o Radosławie Sikorskim

(MNIE, 24.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.