Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 11, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK nałożył na UPC Polska 12,6 mln zł kary za zawyżone opłaty za rozwiązywanie umów

Na koniec pierwszego półrocza 2022 UPC Polska miał 1,6 mln klientów (fot. Jakub Kamiński/East News)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora kablowego UPC Polska (Grupa Iliad) karę 12,6 mln zł za zawyżone opłaty z tytułu rozwiązywania przez klientów umów zawartych na rok lub dwa. UPC Polska nie zgadza się z decyzją UOKiK i zapowiada, że się od niej odwoła.

"Zostaliśmy poinformowani o tym, że opłata będzie wynosić 4000 zł. Kwota wypowiedzenia umowy jest absolutnie nieadekwatna do ceny za usługę – obecnie płacimy 60 zł za internet, więc całkowita kwota do końca umowy wynosiłaby 900 zł" – informowali konsumenci w jednym z pism do UOKiK.

"Naganne zachowanie UPC Polska"

Jak wyjaśnia Urząd, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, gdy konsument rozwiązuje umowę zawartą na czas określony, np. na rok lub dwa, operator może domagać się od niego zapłaty dodatkowej należności. Jej kwota nie może jednak przekroczyć wysokości przyznanej mu w umowie ulgi, pomniejszonej o czas, przez który obowiązywała umowa.

Czytaj też: Brak ustaleń po spotkaniu w Tok FM w sprawie Tomasza Lisa

Prezes UOKiK stwierdził, że naliczając zawyżone opłaty za wypowiedzenie umowy przed terminem, UPC Polska narusza zbiorowe interesy konsumentów. Należności, których w części przypadków spółka żądała od klientów, przewyższały bowiem sumę opłat, jakie poniósłby konsument, gdyby płacił miesięczny abonament do końca okresu trwania umowy.

"Takie zachowanie UPC Polska należy ocenić jako naganne nie tylko pod względem ekonomicznym, ale i społecznym. UPC musi zmienić nieuczciwą praktykę oraz zwrócić konsumentom kwotę, która przewyższała sumę opłat abonamentowych pozostałych do końca trwania umowy" – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

UPC Polska planuje odwołanie

Od decyzji prezesa UOKiK spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UPC Polska już zapowiedziała, że skorzysta z tego prawa.

Czytaj też: Wojciech Staszewski vs. Renata Kim: "Napisałem prawdę"

"Podjęte działania były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Zakwestionowana przez UOKiK praktyka spółki była analizowana w innych postępowaniach organu i nie wzbudziła jego zastrzeżeń. Planujemy odwołanie się od decyzji" – przekazało "Presserwisowi" biuro prasowe UPC Polska.

W 2021 roku spółka UPC Polska miała 104,6 mln zł straty netto przy 1,75 mld zł przychodów ze sprzedaży. Na koniec pierwszego półrocza 2022 operator posiadał 1,6 mln klientów.

Czytaj też: Fundacja Lux Veritatis w 2021 roku dostała z darowizny o prawie 30 proc. więcej, niż w 2020 roku

(MNIE, 11.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.