indaHash, polska platforma influencer marketingu, przejęta przez ArabyAds
"Wierzę, że połączenie naszego doświadczenia branżowego z różnorodnością geograficzną oraz możliwościami naszej platformy jest znakomitym posunięciem." - mówi Barbara Sołtysińska, współtwórczyni i prezes indaHash.
indaHash, międzynarodowa platforma influencer marketingu, podpisała umowę na objęcie pakietu kontrolnego spółki przez firmę z rynku AdTech w regionie MENA – ArabyAds. Twórcy indaHash dołączą do zespołu zarządzającego ArabyAds i nadal będą kierować działalnością indaHash.
Transakcja umożliwić ma indaHash rozwój na nowych rynkach i pozyskanie kolejnych dużych marek, zaś ArabyAds liczy na poszerzenie globalnego zasięgu i przyspieszenie technologicznego rozwoju firmy.
Przejęcie indaHash przez ArabyAds nastąpiło po zamknięciu przez ArabyAds rundy finansowania o wartości 30 mln USD. Firma już wcześniej zapowiadała, że pozyskane środki przeznaczy na globalną ekspansję i przejęcia innych podmiotów branżowych.
Inwestycja w indaHash to strategiczna transakcja z punktu widzenia ArabyAds, pozwalająca jej silniej zaznaczyć swoją obecność na globalnym rynku, a także wzmocnić kompetencje zespołu zarządzającego o doświadczenie i wiedzę założycieli indaHash.
indaHash, założona w 2016 r., zrealizowała kampanie marketingowe na 115 rynkach dla ponad 600 marek, w tym m.in. dla takich brandów jak Adidas, Danone, Coca-Cola, McDonald’s, Samsung czy IKEA. Obecnie indaHash posiada zespoły w Dubaju, Dżakarcie, Johannesburgu, Kuala Lumpur, Londynie, Singapurze i Warszawie.
"Jesteśmy dumni, że możemy połączyć nasze siły z indaHash, globalną firmą znaną z ogromnych możliwości i skuteczności swojej platformy. Ten strategiczny ruch umożliwi nam dalsze budowanie długoterminowej wartości dla naszych partnerów i interesariuszy. Zapewni nam także solidną pozycję na nowych rynkach, gdzie indaHash jest już dominującym graczem" - skomentował transakcję Mahmoud Fathy, CEO i co-founder ArabyAds.
"Dwa lata temu postanowiłam związać swoje życie prywatne z Dubajem, ponieważ stało się jasne, że tutejsze biuro indaHash staje się znaczącym centrum biznesowym. Teraz stawiamy kolejny krok w regionie. Wierzę, że połączenie naszego doświadczenia branżowego z różnorodnością geograficzną oraz możliwościami naszej platformy jest znakomitym posunięciem. Nasza wspólna wizja jest spójna, a do tego partnerska współpraca i oparcie na innowacjach, doprowadzi do wypracowania znaczącej wartości biznesowej. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju dwóch nowych produktów - Self-Service i Creator Discovery. Pierwszy z nich jest rozwiązaniem typu „wszystko w jednym”, umożliwiającym marketerom samodzielne wdrażanie lokalnych, jak i globalnych kampanii influencer marketingowych" - dodaje Barbara Sołtysińska, współtwórczyni i prezes indaHash.
"Przejęcie indaHash to kolejny krok w kierunku realizacji naszej globalnej wizji. W najbliższej przyszłości będziemy dalej podejmować współpracę z technologicznymi liderami, mającymi podobną wizję biznesową i wzmacniającymi naszą obecność na nowych rynkach. Rozpoczęta współpraca z indaHash już teraz pomoże nam dostarczyć skalowalne i skuteczne rozwiązania dla firm e-commerce na całym świecie – podsumowuje Gulrez Alam, chief investment i strategy officer w ArabyAds.
Firma ArabyAds z siedzibą w Dubaju została założona w 2013 r. To globalna firma technologiczna, która wspiera marketing e-commerce. Oferuje wiele cyfrowych platform reklamowych, wspierających firmy w realizacji działań marketingowych na różnych punktach styku klienta z marką, począwszy od pozyskiwania klientów, utrzymania ich, po monetyzację. W 2021 r. została wyróżniona tytułem „E-commerce Marketing Platform of the Year” w konkursie, organizowanym przez magazyn Enterprenuer Middle East.
(AMS, 20.10.2022)