Zrób to sam, parenting i pomysły na trening w domu - to trendy w social mediach
84 proc. influencerów deklaruje, że podczas pandemii wciąż chce prowadzić kampanie w mediach społecznościowych (fot. materiały prasowe)
W wyniku pandemii koronawirusa wśród milenialsów o 30 proc. wzrosła oglądalność streamingów, a 44 proc. influencerów deklaruje, że jest zainteresowanych częstszym streamowaniem - wynika z analizy agencji influencer marketingu indaHash.
Twórcy raportu zwracają uwagę, że konsumpcja treści online wzrosła w pierwszym kwartale 2020 roku o 80 proc., a średnia czasu spędzonego na użytkowaniu aplikacji mobilnych wzrosła o 20 proc. (rok do roku). Co więcej, 70 proc. badanych przyznaje, że w ostatnim czasie robiło więcej zakupów przez internet. Najczęściej pobieraną aplikacją w pierwszym kwartale 2020 roku był TikTok, zaś Facebook pozostaje największą aplikacją pod względem liczby aktywnych użytkowników miesięcznie (w porównaniu z czwartym kwartałem 2019 roku).
Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020
Według raportu indaHash w wyniku wybuchu pandemii COVID-19 konsumpcja w mediach społecznościowych wzrosła o 89 proc. Aż 69 proc. influencerów zaobserwowało wzrost zaangażowania na swoich profilach w ostatnich tygodniach. Co ciekawe, 72 proc. influencerów obawia się, że informacje, które do nich docierają przez internet na temat koronawirusa, są nieprawdziwe. Z drugiej strony oni sami są przekaźnikami informacji na ten temat - ponad 75 proc. influencerów radzi swoim fanom, aby zachowali środki ostrożności w walce z COVID-19. A 69 proc. influencerów przyznaje, że otrzymuje od fanów zapytania o porady dotyczące stylu życia w izolacji bądź na kwarantannie. 84 proc. influencerów deklaruje, że podczas pandemii wciąż chce prowadzić kampanie w mediach społecznościowych. Dla 58 proc. influencerów decydującym czynnikiem przy wyborze marki do współpracy jest to, czy podoba im się dany produkt bądź usługa.
Do trendów, które obecnie panują w mediach społecznościowych, indaHash zalicza: DIY (czyli treści z kategorii zrób to sam), parenting, pomysły na trening w domu, gotowanie i pieczenie podczas kwarantanny, obserwowanie, co robią w czasie izolacji influencerzy podróżnicy, udawanie podróżowania (fake traveling jako nowy trend na TikToku), przemysł urodowy (m.in. jak dbać o fryzurę w czasie izolacji), pielęgnacja podczas kwarantanny, pet influencerzy, kwestia dezinformacji i zaufania w mediach społecznościowych.
Raport „The new normal: How social media will change in 2020?” został przygotowany w kwietniu 2020 roku na podstawie międzynarodowej ankiety bazującej na grupie 3,5 tys. influencerów w wieku 18-45 lat z 61 krajów, w tym z Polski.
(IKO, 11.05.2020)