Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 11, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zrób to sam, parenting i pomysły na trening w domu - to trendy w social mediach

84 proc. influencerów deklaruje, że podczas pandemii wciąż chce prowadzić kampanie w mediach społecznościowych (fot. materiały prasowe)

W wyniku pandemii koronawirusa wśród milenialsów o 30 proc. wzrosła oglądalność streamingów, a 44 proc. influencerów deklaruje, że jest zainteresowanych częstszym streamowaniem - wynika z analizy agencji influencer marketingu indaHash.

Twórcy raportu zwracają uwagę, że konsumpcja treści online wzrosła w pierwszym kwartale 2020 roku o 80 proc., a średnia czasu spędzonego na użytkowaniu aplikacji mobilnych wzrosła o 20 proc. (rok do roku). Co więcej, 70 proc. badanych przyznaje, że w ostatnim czasie robiło więcej zakupów przez internet. Najczęściej pobieraną aplikacją w pierwszym kwartale 2020 roku był TikTok, zaś Facebook pozostaje największą aplikacją pod względem liczby aktywnych użytkowników miesięcznie (w porównaniu z czwartym kwartałem 2019 roku). 

Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020

Według raportu indaHash w wyniku wybuchu pandemii COVID-19 konsumpcja w mediach społecznościowych wzrosła o 89 proc. Aż 69 proc. influencerów zaobserwowało wzrost zaangażowania na swoich profilach w ostatnich tygodniach. Co ciekawe, 72 proc. influencerów obawia się, że informacje, które do nich docierają przez internet na temat koronawirusa, są nieprawdziwe. Z drugiej strony oni sami są przekaźnikami informacji na ten temat - ponad 75 proc. influencerów radzi swoim fanom, aby zachowali środki ostrożności w walce z COVID-19. A 69 proc. influencerów przyznaje, że otrzymuje od fanów zapytania o porady dotyczące stylu życia w izolacji  bądź na kwarantannie. 84 proc. influencerów deklaruje, że podczas pandemii wciąż chce prowadzić kampanie w mediach społecznościowych. Dla 58 proc. influencerów decydującym czynnikiem przy wyborze marki do współpracy jest to, czy podoba im się dany produkt bądź usługa. 

Do trendów, które obecnie panują w mediach społecznościowych, indaHash zalicza: DIY (czyli treści z kategorii zrób to sam), parenting, pomysły na trening w domu, gotowanie i pieczenie podczas kwarantanny, obserwowanie, co robią w czasie izolacji influencerzy podróżnicy, udawanie podróżowania (fake traveling jako nowy trend na TikToku), przemysł urodowy (m.in. jak dbać o fryzurę w czasie izolacji), pielęgnacja podczas kwarantanny, pet influencerzy, kwestia dezinformacji i zaufania w mediach społecznościowych. 

Raport „The new normal: How social media will change in 2020?” został przygotowany w kwietniu 2020 roku na podstawie międzynarodowej ankiety bazującej na grupie 3,5 tys. influencerów w wieku 18-45 lat z 61 krajów, w tym z Polski.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 11.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.