Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związkowcy z RAS Polska chcą odpraw "wyraźnie powyżej stawek ustawowych"

Zgodnie z prawem pracy negocjacje mają trwać do 20 dni, czyli w przypadku RASP do 31 października (fot. Lukasz2 - commons.wikimedia.org/w)

Jutro kolejne spotkanie związkowców z zarządem Ringier Axel Springer Polska. Przedstawiciele dziennikarzy postulują zmniejszenie skali zwolnień i wypłatę odpraw "wyraźnie powyżej ustalonych stawek ustawowych".

- Jesteśmy już po dwóch spotkaniach, kolejne zaplanowane jest na piątek – mówi "Presserwisowi" Marcin Terlik, dziennikarz Onetu i członek Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza, działającej przy RAS Polska. - Podczas negocjacji firma przedstawiła swoją wizję, my zaś przedłożyliśmy swoje postulaty dotyczące zwolnień. Najważniejsza jest dla nas redukcja liczby likwidowanych etatów i zapewnienie pracownikom godnych odpraw, wyraźnie powyżej ustalonych stawek ustawowych.

Związkowcy chcą także, aby takie same warunki przy odejściu miały również osoby zatrudnione na podstawie umów B2B.

Jak wynika z zeszłotygodniowego komunikatu RAS Polska, zwolnienia mają objąć 8 proc. zatrudnionych na etacie, czyli około 120 osób. Terlik nie podaje, jaka może być skala zwolnień wśród osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych oraz B2B.

Wiadomo już, że na oszczędnościach ucierpią redakcje VOD.pl, Literia.pl i "Auto Świat" – w tych dwóch pierwszych przypadkach koncern podjął decyzję o zakończeniu z końcem grudnia br. działalności serwisów. W związku z rosnącymi cenami papieru i energii w grudniu ukaże się ostatnie papierowe wydanie tygodnika "Auto Świat". Duże zmiany szykują się również w „Przeglądzie Sportowym”, który ma się ukazywać dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Zgodnie z prawem pracy negocjacje mają trwać do 20 dni, czyli do 31 października.

(MZD, 20.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.