Wirtualna Polska kupiła pakiet większościowy w Audiotece. Łącznie wydała 95 mln zł
Po transakcji dotychczasowy zespół zarządzający Audioteki będzie kontynuował współpracę ze spółką (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Media została większościowym akcjonariuszem Audioteki, serwisu z audiobookami działającego w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie.
Wirtualna Polska po tym, jak w 2021 roku kupiła 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka SA, teraz – zgodnie z zapowiedziami – powiększyła posiadany pakiet do ok. 60 proc.
"Transakcja zamknęła się w kwocie 95 mln zł" – podano w komunikacie.
Wirtualna Polska z pakietem większościowym w Audiotece
"Dzięki tej akwizycji dywersyfikujemy przychody Wirtualnej Polski Media o kolejną, obok WP Pilot, usługę subskrypcyjną, z której korzysta ponad 200 tys. osób" – skomentował w komunikacie Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding. "Światowe trendy wskazują na rosnące zainteresowanie użytkowników treściami audio – zamierzamy wykorzystać szansę, jaką daje to Audiotece zarówno w Polsce, jak i na innych europejskich rynkach" – dodał Adam Rogaliński, VP corporate development Wirtualna Polska Holding.
Czytaj też: Pozostali bohaterowie okładki "Newsweek Polska" nie chcą skarżyć wydawcy za "Siewców głupoty"
Audioteka oferuje ponad 20 tys. tytułów zarówno w modelu subskrypcyjnym (Audioteka Klub), jak i w sprzedaży detalicznej (Audioteka Store). Filarami wzrostu w kolejnych latach mają być m.in. dalsze inwestycje w treści własne (w tym krótkometrażowe), promocja programu subskrypcyjnego Audioteki wraz z innymi usługami subskrypcyjnymi WP oraz intensyfikacja działań marketingowych na rynku polskim i za granicą.
W @wirtualnapolska nie zwalniamy tempa. Właśnie sfinalizowaliśmy zakup pakietu większościowego w @audioteka https://t.co/ReyZQGYfgh pic.twitter.com/TcffPqwRB7
— Michał Siegieda (@MSiegieda) September 29, 2022
Jak podano w komunikacie, po transakcji dotychczasowy zespół zarządzający Audioteki będzie kontynuował współpracę ze spółką.
Audioteka odnotowała w 2021 roku prawie 90 mln zł przychodów, a EBITDA spółki wyniosła ponad 14 mln zł.
Czytaj też: Polskie Radio podnosi ceny reklam po raz drugi w tym roku
(KOZ, 30.09.2022)