Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio podnosi ceny reklam po raz drugi w tym roku

Polskie Radio na 2022 roku prognozuje niższe wpływy z reklam i sponsoringu niż w 2021 roku (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Polskie Radio drugi raz w tym roku podnosi ceny reklam. Zdrożeją spoty w Polskim Radiu 24. Sytuacja finansowa spółki nie jest najlepsza, ale Polskie Radio 24 notuje wzrost słuchalności. 

Od poniedziałku 3 października za ceny reklam w Polskim Radiu 24 trzeba będzie zapłacić w dni powszednie o 17,3 proc. więcej, a w weekendy - o 18,1 proc. więcej (w godz. 6-20). Najwyżej wyceniane będą spoty w pasmach 7-11 i 16-18 od środy do piątku - 30-sekundowe reklamy kosztują 2,6 tys. zł.

Jednocześnie nieznacznie drożeje pakiet Trójka Premium, w którym jest Polskie Radio 24.

Poprzednia podwyżka w Polskim Radiu miała miejsce w pierwszym kwartale - objęła wtedy nie tylko Polskie Radio 24, ale i Program I Polskiego Radia. 

Spółka nie odpowiedziała w środę na pytanie "Presserwisu" o powody podwyżki. Polskie Radio 24 w badaniu Radio Track notuje ostatnio wzrost słuchalności. W drugim kwartale 2021 roku stacja zbliżyła się do wyniku Trójki, zwiększywszy udział w czasie słuchania z 0,6 proc. do 1,4 proc. 

Polskie Radio w 2021 roku z reklamy i sponsoringu uzyskało 41,3 mln zł przychodów. Na 2022 rok spółka prognozuje wpływy z tego tytułu o 6,9 proc. niższe (38,5 mln zł).

Sytuacja finansowa Polskiego Radia nie jest najlepsza. Zgodnie ze skorygowanym planem przychody Polskiego Radia w 2022 roku mają być o 8,1 proc. niższe niż w 2021 roku. Jak spodziewa się spółka, przychody z abonamentu (wpływy abonamentowe i rekompensata z tytułu utraconych wpływów) w tym roku wyniosą 252,9 mln zł (spadek o 11,5 proc.), a przychody własne – 65,3 mln zł (wzrost o 5 proc.). Koszty działalności operacyjnej mają wzrosnąć o 5 proc., do 380,4 mln zł, a to oznacza, że Polskie Radio zakończy 2022 rok z 63,6 mln zł straty (w 2021 roku wyniosła ona 19,9 mln zł).

Dyrektorem agencji reklamy Polskiego Radia od września 2016 roku jest Karol Skorupski, wcześniej - od kwietnia 2015 roku - szef biura reklamy Fratrii, wydawcy tygodnika "Sieci". Przed przyjściem do Fratrii Skorupski był dyrektorem sprzedaży Allegro i GG Network, a wcześniej dyrektorem sprzedaży korporacyjnej w Ringier Axel Springer Polska.

Od końca sierpnia 2022 roku ceny reklam w Radiu Zet, Antyradiu i Pakiecie Niezależnych podniósł Eurozet. Z kolei Grupa RMF ogłosiła w lipcu, że jesienią utrzyma ceny reklam na takim samym poziomie jak wiosną i latem.

(KOZ, 29.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.