Ponad połowa Brytyjczyków nadal woli druk od treści online. Nowy raport
YouGov przepytało prawie 56 tys. konsumentów w USA i ponad 111 600 w Wielkiej Brytanii (fot. Pexels.com)
Według raportu YouGov, międzynarodowej firmy przeprowadzającej sondaże, mimo postępującej cyfryzacji ponad połowa, a konkretnie 58 proc. Brytyjczyków nadal przedkłada czasopisma drukowane ponad treści online.
Blisko 60 proc. odbiorców w Stanach Zjednoczonych i 54 proc. w Wielkiej Brytanii treści codzienne woli czytać w sieci, ale już teksty dłuższe, określane jako magazynowe – w tradycyjny sposób.
Czytaj też: Brytyjscy nadawcy i wydawcy zaprzestali emisji reklam w hołdzie dla królowej
W USA treści online preferuje 69 proc. osób w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat, 67 proc. w wieku 18-24, ale już mniej, bo 51 proc. w wieku 55 lat i starszych.
Amerykanie bardziej "idą w internety", Brytyjczycy pozostają tradycjonalistami (screen: Mediapost.com)
W Wielkiej Brytanii 70 proc. w wieku od lat 18 do 24 woli internet, 75 proc. od lat 25 do 34. Natomiast osoby mające 55 lat i więcej tylko 36 proc. W najstarszej grupie wiekowej 46 proc. wyraźnie wskazuje na przewagę prasy drukowanej.
Czytaj też: Większość gazet Polska Press o śmierci Elżbiety II informuje dopiero dzisiaj
Jeśli chodzi o czasopisma, to 47 proc. ogółu Amerykanów woli druk. W Wielkiej Brytanii do roli magazynów drukowanych jest przekonanych tylko 18 proc. badanych w wieku od 18 do 24 lat. Natomiast w pozostałych grupach wiekowych druk nadal wygrywa wyraźnie.
YouGov przepytało prawie 56 tys. konsumentów w USA i ponad 111 600 w Wielkiej Brytanii.
Czytaj też: "Skończmy z darciem ryja". Jak sprawa Tomasza Lisa wpłynie na relacje w redakcjach
(MAC, 12.09.2022)