Brytyjscy nadawcy i wydawcy zaprzestali emisji reklam w hołdzie dla królowej
Śmierć królowej Elżbiety II rzuciła cień także na media. Brytyjczycy powoli godzą się ze stratą (fot. Pixabay.com)
Brytyjscy nadawcy, wydawcy gazet, stacje radiowe i platformy mediów społecznościowych, w odpowiedzi na śmierć królowej Elżbiety II w czwartek 8 września, ustanowili bezprecedensową blokadę reklamową.
Telewizyjne stacje ITV, Channel 4 i Sky nie wyświetlały reklam na swoich głównych kanałach do co najmniej 5 rano w sobotę, zgodnie z umową protokolarną z Pałacem Buckingham (jednak umowa nie obowiązywała ich kanałów cyfrowych, takich jak ITV2, 3 i 4). Twitter zapowiedział agencjom mediowym, które kupują reklamy w imieniu klientów, że nie będzie wyświetlał reklam w Wielkiej Brytanii przez 48 godzin. Snapchat UK wprowadził 24-godzinny zakaz reklam wokół wszystkich wiadomości i treści publicznych.
Czytaj też: Piątkowe brytyjskie gazety oddają piękny hołd królowej Elżbiecie II. Zobaczcie okładki
Tak samo postąpiły News UK, wydawca "The Times" i "The Sun" oraz Reach, który jest właścicielem ogólnokrajowych gazet "Daily Mirror" i "Daily Express", a także ponad 100 tytułów regionalnych, w tym "Manchester Evening News" oraz wydawcą "Daily Mail" i" Daily Telegraph".
Mail Metro Media – dział reklamowy "Daily Mail", MailOnline, Mail on Sunday, "Metro", Metro.co.uk oraz inews.co.uk – rozszerzył blackout o reklamy drukowane. Do wtorku nie będzie żadnych reklam na czołowych stronach papierowych tytułów.
"W świetle niedawnej smutnej wiadomości i jako wyraz szacunku dla odejścia Królowej, Mail Metro Media nie będzie wyświetlać żadnych reklam komercyjnych na naszych platformach drukowanych i cyfrowych przez co najmniej 24 godziny. Chyba, że są to ogłoszenia w hołdzie Jej Królewskiej Mości" – zakomunikowano w piątek. Reach wycofał wszystkie reklamy prasowe z głównych sekcji swoich tytułów oraz na cyfrowych stronach głównych i wokół treści związanych z królową. "The Telegraph" usunął reklamy z wydań drukowanych i ze strony głównej swojej witryny internetowej.
Czytaj też: BBC o śmierci królowej Elżbiety II informowało na wszystkich kanałach
Bauer, właściciel magazynów i marek radiowych, w tym Kiss, Magic i Jazz FM, wstrzymał wszystkie reklamy, sponsoring i promocje. Wydawca magazynu "Hearst" – właściciel takich tytułów, jak "Elle", "Esquire", "Harper's Bazaar," "Cosmopolitan" i "Good Housekeeping" oraz Condé Nast, wydawca "Glamour", "Vogue", "Tatler", "Vanity Fair" i "GQ", wycofali wszystkie reklamy cyfrowe w trakcie weekendu.
Wstrzymanie emisji reklam będzie kosztować właścicieli mediów miliony funtów przychodu. Jednak gazety uzyskają ogromny wzrost ze sprzedaży egzemplarzy drukowanych, ponieważ publiczność kupuje pamiątkowe wydania upamiętniające śmierć królowej. Wiele sklepów i supermarketów szybko wyprzedało się z gazet w piątek rano. "Widzimy popyt znacznie przewyższający podaż" – powiedział dyrektor jednego z głównych wydawców.
Czytaj też: Większość gazet Polska Press o śmierci Elżbiety II informuje dopiero w poniedziałek
(MAC, 12.09.2022)