Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

BBC o śmierci królowej Elżbiety II informowało na wszystkich kanałach

Elżbieta II w czerwcu tego roku wraz z Brytyjczykami hucznie obchodziła Platynowy Jubileusz, czyli 70-lecie panowania (fot. Pixabay)

Wiadomość o śmierci królowej Elżbiety II ogłosił Huw Edwards w czwartek o godz. 18.30 w BBC One, ale została nadana jednocześnie na wszystkich kanałach brytyjskiego państwowego nadawcy. Następnie na wszystkich odegrano hymn narodowy. Taki scenariusz był przygotowany od dawna. Królowa miała 96 lat.

Już o 12.30 przerwano program, by dostarczyć oświadczenie z Pałacu Buckingham o nagłym pogorszeniu stanu zdrowia królowej i od tej pory doniesienia w BBC News dotyczyły praktycznie tylko tego tematu. Po ogłoszeniu smutnej wiadomości wspomnienia o zmarłej kontynuowano później przez wiele godzin. W poniedziałek 5 września urzędowanie rozpoczęła nowa szefowa BBC News - Deborah Turnes - którą od razu czeka test z zarządzania kryzysem. 

ITV zawiesił również stały program na głównym kanale, by regularnie dostarczać aktualne informacje. Większość brytyjskich stacji, także tych mniejszych, skupiła się na tym wydarzeniu.

Czytaj też: Zobaczcie okładki piątkowych gazet brytyjskich

Dział informacyjny BBC regularnie przeprowadzał próby, by kiedy już do tego dojdzie, godnie opisać kluczowy moment. Zdarzało się, że nie wszystko szło zgodnie z planem. W 2015 roku jeden z dziennikarzy ogłosił na Twitterze, iż królowa zmarła, ponieważ nie zorientował się, że to tylko ćwiczenia.

Oczekuje się, że śmierć królowej zakłóci w Wielkiej Brytanii program radiowy i telewizyjny na kilka tygodni, a wiele audycji zostanie odwołanych lub przełożonych. Nadawcy muszą znaleźć sposób, jak zachęcić publiczność do oglądania i słuchania, a jednocześnie nie urazić niczyich uczuć. W zeszłym roku BBC otrzymało największą w historii liczbę skarg odnoszących się do relacji z danego wydarzenia. Skargi dotyczyły sprawozdań związanych ze śmiercią księcia Filipa (zmarł w wieku 99 lat), małżonka Elżbiety II. Wiadomość o jego śmierci jako pierwszy podawał wtedy ten sam prezenter - Huw Edwards na antenie BBC.

(MAC, 09.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.