"Polityka" na czele tygodników opinii w pierwszym półroczu. Prawie 26 tys. egz. przewagi nad "Newsweekiem"
Średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 90 170 egz., a "Newsweeka" – 64 347 egz. (fot. materiały prasowe)
"Polityka" była najczęściej kupowanym tygodnikiem opinii w pierwszym półroczu 2022 roku.
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła 90 170 egz. (dla wszystkich tytułów według nowego wskaźnika: sprzedaż wydania), z czego 65 899 egz. stanowiły wydania drukowane, a 24 270 – e-wydania. Dodatkowo tygodnik sprzedał 1143 subskrypcji cyfrowych (dane dotyczące subskrypcji cyfrowych wykazywane są jedynie dla "Polityki" i "Tygodnika Powszechnego").
Czytaj też: Żandarmeria Wojskowa wygrała proces przeciwko dziennikarzom Onetu. Będzie apelacja
"Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał średnio 64 347 egz., w tym 54 272 egz. drukowanych i 10 075 e-wydań.
Tygodnik "Sieci" (Fratria) rozchodził się średnio w 31 509 egz. (26 694 wydań drukowanych i 4814 e-wydań), a "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – w 30 779 egz. (23 842 wydań drukowanych i 6937 e-wydań).
"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) miał średnio 23 279 sprzedanych egzemplarzy (20 793 wydań drukowanych i 2485 e-wydań). Dodatkowo "Tygodnik Powszechny" sprzedał 1043 subskrypcje cyfrowe.
Czytaj też: Miłosz Kłeczek z TVP jako jedyny dziennikarz nie dostał akredytacji na Campus Polska Przyszłości
"Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) sprzedawała się w 19 710 egz. (18 154 wydań drukowanych i 1556 e-wydań), a "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 12 744 egz.
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 80 242 egz. (80 017 wydań drukowanych i 225 e-wydań), natomiast tygodnika z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – 169 285 egz.
Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: "sprzedaż wydania drukowanego" i "sprzedaż e-wydania". Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych za pierwsze półrocze 2022 roku nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: KRRiT na odchodnym chce zdemolować rynek radiowy
(KOZ, 29.08.2022)