Monday współpracuje z ukraińską agencją Sasquatch Digital
Agencję Sasquatch założył w Kijowie w 2009 roku Roman Gerashchenko. Była jedną z pierwszych agencji w Ukrainie zajmujących się social media marketingiem (screen: Linkedin.com/in/roman-gerashchenko)
Monday Group nawiązała partnerstwo z ukraińską agencją Sasquatch Digital.
W ramach współpracy Monday oferuje swoim klientom możliwość realizacji kampanii skierowanych do Ukraińców przebywających w Polsce, jak również realizacji kampanii targetowanych bezpośrednio na rynek ukraiński. Poza współpracą projektową Sasquatch Digital dostarcza polskiej agencji insighty, analizy i raporty dotyczące sytuacji Ukraińców w Polsce.
Czytaj też: Graffiti Films zrealizował projekt "Portrety kobiet Ukrainy"
"Dla Ukraińców zamieszkanie w Polsce było w efekcie wojny koniecznością, a nie zaplanowanym wyborem – mówi Roman Gerashchenko, CEO Sasquatch Digital. – Nie mieliśmy więc czasu na powolną adaptację do nowej rzeczywistości. W związku z tym tylko 26 proc. uchodźców posługuje się językiem polskim w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację. A to i tak nie jest znajomość biegła. Zatem używanie języka ukraińskiego i posługiwanie się kodami kulturowymi Ukrainy jest czymś, co jest kluczowe w dotarciu do naszych rodaków z właściwym przekazem".
"Ukraińcy są w naszym kraju znaczącą grupą konsumentów, która chce budować nową rzeczywistość, a do tego potrzebuje profilowanej komunikacji. Coraz więcej marek realizuje kampanie skierowane do obywateli Ukrainy, dodaje do swoich spotów reklamowych ukraińskojęzyczne napisy, a większe portale ogólnoinformacyjne publikują artykuły w tym języku. Jednak mimo tego, że marki zaczynają uwzględniać język ukraiński w swoich kampaniach, to nadal niewiele z nich zaczęło uwzględniać w nich... Ukraińców" – dodaje Adam Kozłowski, VP digital & creative strategist w Monday group.
Sasquatch Digital, ukraińska agencja digitalowa, w marcu w "Presserwisie" i na Press.pl ogłosiła, że szuka zleceń w Polsce. Dziś jej założyciel Roman Gerashchenko mówi, że dzięki temu udało się pozyskać aż 11 polskich klientów. I będą kolejni.
Czytaj też: AMS zrywa umowę z Tygodnikiem Nie i nie wywiesi billboardu pod siedzibą PiS
(AMS, 19.08.2022)