Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 19, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Polsat Plus w pierwszym półroczu ze spadkiem zysku

W porównaniu z pierwszym półroczem poprzedniego roku przychody grupy wzrosły o 1,1 proc. (fot. Mateusz Grochocki/East News)

Grupa Polsat Plus w pierwszym półroczu 2022 roku miała 6,2 mld zł przychodów i 495,5 mln zł zysku netto.

W porównaniu z pierwszym półroczem poprzedniego roku przychody grupy wzrosły o 1,1 proc., a zysk netto spadł o 46,84 proc. Koszty operacyjne zwiększyły się o 11,23 proc. i wyniosły 5,45 mld zł. Skorygowana EBITDA to 1,69 mld zł, co oznacza spadek o 23,82 proc. Marża EBITDA zmalała z 36,2 proc. do 27,3 proc.

Czytaj też: O. Ludwik Wiśniewski w liście do Jarosława Kaczyńskiego: TVP zatruwa duszę narodu

W samym drugim kwartale 2022 roku grupa uzyskała 3,23 mld zł przychodów (wzrost o 2,16 proc.) i 282,7 mln zł zysku netto (spadek o 47,81 proc.).

– Inflacja przekłada się na koszty naszej działalności. Rozważamy różne scenariusze. Jednak jeszcze za wcześnie, żeby o tym rozmawiać – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu. Jak dodał, klauzule inflacyjne są "uzasadnione w tych czasach".

Z kolei Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat, stwierdził, że Telewizja Polsat odczuła pozostawienie w starym standardzie naziemnym tylko stacji TVP. – Nasze kanały naziemne zawsze były bardzo silne i były liderami telewizji naziemnej, więc niewątpliwie ten refarming, który odbył się, jak się odbył, spowodował, że zostaliśmy tym najbardziej dotknięci – powiedział.

Czytaj też: Wirtualna Polska za 12,6 mln zł. nabyła 40 procent udziałów w Patronite

Segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych zapewnił grupie w pierwszym półroczu 5,2 mld zł przychodów (spadek o 0,29 proc.), a mediowy (Telewizja Polsat i Interia) – 1,1 mld zł (wzrost o 5,83 proc.).

Przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat w pierwszym półroczu wyniosły 603 mln zł i były o 0,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Grupa Polsat Plus na koniec czerwca 2022 roku miała 5,99 mln indywidualnych klientów kontraktowych (wzrost o 1 proc. względem końca czerwca 2021 roku), którym w modelu abonamentowym świadczyła 13,35 mln usług (wzrost o 1,2 proc.), w tym: 6,23 mln usług telefonii komórkowej (wzrost o 6,2 proc.), 5,12 mln płatnej telewizji (spadek o 4 proc.) i 2 mln dostępu do internetu (wzrost o 0,5 proc.).

Czytaj też: W dużych miastach Tok FM już z niewiele niższą słuchalnością niż Zetka. Polskie Radio 24 przed Trójką

Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec raportowanego okresu miała 2,77 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 6,8 proc.), głównie telefonii komórkowej – 2,66 mln (wzrost o 10 proc.).

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w pierwszym kwartale 2022 roku 70,2 zł (wzrost o 3,5 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów spadł z 7,3 proc. do 6,8 proc.

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą m.in. Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

Czytaj też: Sport.pl przeprosił „Głos Wielkopolski” za bezprawne wykorzystanie zdjęcia

(MNIE, 19.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.