Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google wygrywa w Australii proces o zniesławienie

Google nie był twórcą informacji, więc nie ponosi winy za sporną publikację (fot. Pixabay.com)

Sąd Najwyższy Australii uchylił w środę orzeczenie, w którym Google został uznany winnym zniesławienia za dostarczenie w wyszukiwarce linku do artykułu w gazecie.

Siedmioosobowy panel sędziowski głosował 5:2 za odrzuceniem wcześniejszego wyroku mówiącego o tym, że jednostka Alphabet Inc. odegrała rolę w opublikowaniu spornego artykułu, działając jako "biblioteka”.

Czytaj też: YouTube planuje uruchomienie serwisu streamingowego

Sprawa bierze swój początek od artykułu zamieszczonego w 2004 roku, gdzie sugerowano, że obrońca w sprawach karnych przekroczył granice zawodowe, stojąc po stronie przestępców. Prawnik George Defteros znalazł link do tej historii w wyszukiwarce Google z 2016 roku i kazał go usunąć. Następnie złożył pozew do sądu stanowego. Ten nakazał zapłatę 40 tys. dolarów australijskich (28 056 dol. USA). Koncern Google odwołał się od wyroku.

"Artykuł Underworld nie został napisany przez żadnego pracownika pozwanego. Google nie posiada ani nie kontroluje internetu" – napisano m.in. w uzasadnieniu. 

W ubiegłym roku australijski Sąd Najwyższy uznał, że wydawca gazety odpowiada za zniesławiające komentarze pozostawione pod artykułem rozpowszechnionym na Facebooku. Różnica pomiędzy tamtą a obecną sprawą polega na tym, że wydawca miał "zapraszać i zachęcać do komentowania". Google natomiast nie zapewnia forum ani miejsca do zamieszczania komentarzy.

Czytaj też: Graeme Souness w Sky Sports nazwał futbol "męską grą" i ma kłopoty

(MAC, 18.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.