Aflofarm najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji w pierwszej połowie 2022 roku
Czołówkę najaktywniejszych reklamodawców w TV wypełniają firmy farmaceutyczne (fot. Jeshoots.com/Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2022 roku najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji był farmaceutyczny Aflofarm – wynika z przygotowanej dla "Presserwisu" analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Reklamy Aflofarmu wygenerowały od stycznia do czerwca 2022 roku łącznie 91 861 punktów ratingowych (GRP), co oznacza spadek o 3,1 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami rok wcześniej.
Czytaj też: RMF FM liderem we wszystkich dużych miastach z wyjątkiem jednego. Dlaczego go nie zdobyło?
US Pharmacia zanotowała spadek ratingów o 6,4 proc. – do 59 099 GRP. Na podium wróciła Polpharma z 41 726 GRP (wzrost o 19 proc.). Czwarte miejsce również należało do producenta farmaceutyków – Natur Produkt Zdrovit z 35 026 GRP (spadek o 17,3 proc.).
Kolejnymi reklamodawcami pod względem zdobytych punktów ratingowych były:
- Lidl – 34 225 GRP (spadek o 22,5 proc.),
- PepsiCo – 32 470 GRP (wzrost o 17,3 proc.),
- Ferrero – 30 178 GRP (spadek o 26,8 proc.),
- Reckitt Benckiser – 28 358 GRP (wzrost o 10,5 proc.),
- Sanofi Aventis – 27 888 GRP (spadek o 4 proc.)
- i Jeronimo Martins – 25 767 GRP (spadek o 19,6 proc.).
Przypomnijmy, że według cennikowych danych Nielsen Media za rok 2021 na reklamę w telewizji firma Aflofarm przeznaczyła w sumie 1,5 mld zł.
Czytaj też: Polskie studia w przetargu produkcyjnym PepsiCo koordynowanym z Moskwy
Warto dodać, że – jak pisaliśmy pod koniec kwietnia – reklamy Aflofarmu w pierwszym kwartale 2022 roku zniknęły z Grupy RMF i ze stacji Grupy ZPR Media. Reklamodawca zwiększył za to wydatki w tym czasie w Grupie Radiowej Agory i publicznym radiu – tak wynikało z danych cennikowych Kantar Media. Cennikowa wartość reklam Aflofarmu w radiu w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 277,5 mln zł.
O powrocie reklam Aflofarmu do stacji Grupy RMF informowaliśmy dopiero w lipcu br. Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, tłumaczył, że firmy się dogadały, mimo że początkowo oczekiwania, które przedstawił reklamodawca, były niemożliwe do zrealizowania.
Aflofarm to polska firma rodzinna, lider na rynku farmaceutycznym w segmencie OTC m.in. z takimi markami, jak Desmoxan, Neosine i Dafurag. W sektorze ochrony zdrowia działa od 30 lat, na rynek wprowadziła ponad 115 marek produktowych. Produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie. Wielokrotnie Aflofarm notowana była na pierwszym miejscu największych reklamodawców w polskich mediach.
Czytaj też: Skecz Neo-Nówki krytykujący PiS w końcu trafił na YouTube Polsatu
(KOZ, 08.08.2022)