Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa RMF i Grupa ZPR Media bez Aflofarmu. W radiach Agory z 40 proc. udziałem

Udział Aflofarmu we wpływach reklamowych Grupy Radiowej Agory rok do roku wzrósł z 28 proc. do 40,4 proc. (fot. Polina Tankilevitch/Pexels)

Reklamy farmaceutycznego Aflofarmu, największego klienta w polskich rozgłośniach, zniknęły z Grupy RMF. Nie ma ich też w stacjach Grupy ZPR Media. Reklamodawca istotnie zwiększył za to wydatki w pierwszym kwartale w Grupie Radiowej Agory i publicznym radiu - wynika z danych cennikowych Kantar Media.

Cennikowa wartość reklam Aflofarmu w radiu w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 277,5 mln zł, co oznacza spadek o 1 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku.

Aflofarm najwięcej wydał w stacjach Grupy Radiowej Agory - w ciągu trzech miesięcy cennikowo łącznie 108,4 mln zł, czyli o 60,1 proc. więcej, niż przed rokiem. Aflofarm odpowiadał już za 40,4 proc. wszystkich wpływów reklamowych tego nadawcy, podczas gdy rok wcześniej udział reklamodawcy wynosił 28 proc.

Rok do roku największy wzrost wydatków na reklamę Aflofarm zanotował w Polskim Radiu - z 25,8 mln zł w pierwszym kwartale 2021 roku do 69,9 mln zł w pierwszym kwartale 2022. Udział Aflofarm rok do roku w rozgłośniach publicznych wzrósł z 13,1 proc. do 31,4 proc.

W Eurozecie Aflofarm zmniejszył nakłady na reklamę - o 5,7 proc., do 69,5 mln zł.

W rozgłośniach Grupy RMF Aflofarm był obecny do stycznia 2022 roku. W tym miesiącu zostawił u tego nadawcy 29,7 mln zł. Z kolei w całym pierwszym kwartale 2021 roku firma przeznaczyła na reklamę w Grupie RMF 91,2 mln zł.

Od lutego 2022 roku Grupa RMF reklam Aflofarmu nie emituje. - Cenimy sobie tego klienta. Chcielibyśmy z nim współpracować, ale oczekiwania, które nam przedstawił, są niemożliwe do zrealizowania. Liczymy, że być może w przyszłości wrócimy do współpracy - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Ani złotówki Aflofarm nie wydał w pierwszym kwartale 2022 roku w stacjach Grupy ZPR Media, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej - 21,8 mln zł.

- Aflofarm zawsze oczekiwał od mediów wysokich rabatów i nie chciał zgadzać się na podwyżki cen - przyznaje menedżer jednego z nadawców radiowych, chcący zachować anonimowość. - Po utracie takiego klienta trudno jest zasypać dziury w blokach reklamowych, a presja na ich wypełnienie jest duża. Mimo rabatów, które mogły sięgać u niektórych nawet 96 procent, wydaje w radiu jednak dużo. A pierwszy kwartał dla naszej branży nie był najlepszy - dodaje nasz rozmówca.

Nasz rozmówca szacuje, że rocznie Aflofarm może zostawiać w radiu w rzeczywistości ok. 50 mln zł, podczas gdy rynek reklamy radiowej - według Publicis Groupe - wart był w 2021 roku 776 mln zł.

Aflofarm to polska firma rodzinna, lider na rynku farmaceutycznym w segmencie OTC m.in. z takimi markami, jak Desmoxan, Neosine i Dafurag. W sektorze ochrony zdrowia działa od 30 lat, na rynek wprowadziła ponad 115 marek produktowych. Produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie. Wielokrotnie Aflofarm notowana była na pierwszym miejscu największych reklamodawców w polskich mediach.

(KOZ, 29.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.