Zorganizowana przez Sierakowskiego akcja jest największą zbiórką w historii Zrzutka.pl
Do końca zbiórki pozostało 7 dni (screen: Zrzutka.pl/Bayraktar dla Ukrainy)
– To jest największa zrzutka w historii naszego serwisu, który działa od 2013 roku – mówi "Presserwisowi" Tomasz Chołast, współzałożyciel portalu Zrzutka.pl, gdzie w ciągu zaledwie trzech tygodni zebrano ponad 21 mln złotych na zakup drona Bayraktar dla Ukrainy. Cel zrzutki określono na 22,5 mln. Akcję organizował Sławomir Sierakowski, publicysta i analityk, szef "Krytyki Politycznej".
– Nie mieliśmy zrzutki, która w tak szybkim tempie zebrałaby tak dużą kwotę, i której towarzyszyłoby tak dużo nagłych skoków wpłat, co często związane jest z udostępnieniem informacji o zbiórce przez znane osoby w social mediach – mówi Tomasz Chołast i podkreśla: – Rekordziści wpłacili ponad 20 tys. złotych. Niektórzy potrafili powrócić do tej samej zbiórki po tygodniach, dniach, a nawet kilku godzinach.
Sierakowski: "Pobiliśmy rekordy"
Chołast dodaje, że do tej pory rekordem pochwalić się mogła na Zrzutka.pl zbiórka "#Razem dla Ukrainy" założona przez Fundację To się uda. Tam – zbiórka zresztą jeszcze trwa – zebrano już ponad 4 mln złotych.
Czytaj też: Już ponad pół miliona wniosków o rządową dopłatę do dekodera lub telewizora
Zbiórkę na dron dla ukraińskiej armii wsparło już ponad 190 tys. osób. Akcja promowana jest przez influencerów, artystów, polityków, ludzi ze świata sportu i biznesu oraz dziennikarzy. Działania wspierają również firmy.
– Pobiliśmy rekordy – mówi Sławomir Sierakowski. – A mamy najtrudniejszy dla takich działań miesiąc – lipiec! Ten dron oszczędza życie ukraińskich żołnierzy. Eliminuje przewagę liczebną Rosji. Pozwala rozpoznawać teren, namierzać trudne cele i likwidować magazyny broni. I dlatego tak nam zależy – dodaje.
Kilka dni do końca zbiórki
Sierakowski zainicjował akcję po tym, jak Litwini zakończyli swoją zbiórkę na Bayraktar dla Ukrainy. Zapowiedział, że jeżeli nie uda się zebrać pełnej kwoty 22,5 mln zł, pieniądze zostaną przekazane na fundusz Sił Zbrojnych Ukrainy w Narodowym Banku Ukrainy. To samo stanie się z ewentualną nadwyżką.
Czytaj też: „Super Express” odświeżył serwis internetowy, ale nie cały
Zbiórce na Zrzutka.pl towarzyszą dodatkowe działania: licytacje, jak np. lunch z Markiem Belką, dzień na planie filmowym z Agnieszką Holland, grzybobranie z Adamem Wajrakiem czy spotkanie z Radosławem Sikorskim.
Za identyfikację wizualną akcji oraz materiały kreatywne (key visual, hasło w social media, kreacje na DOOH) odpowiada agencja K2 Create. Kampania prowadzona jest na Facebooku (pod hashtagami #GoBayraktar i #BayraktarChallenge) oraz na nośnikach DOOH w całym kraju. Aktualnie zebrana kwota jest pokazywana m.in. na 357 ekranach MORE w siedmiu największych miastach w Polsce. Nośniki DOOH udostępniane są bezpłatnie przez Metromedia i Jet Line.
Do końca zbiórki pozostało zaledwie kilka dni.
Czytaj też: Minęło pół roku, a Rymanowski nie wysłał pozwu przeciwko Lisowi. Ale nie rezygnuje
(MZD, 22.07.2022)