Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 19, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Press zakończyła ubiegły rok ze stratą w wysokości ponad 30 mln zł

Przeciętne zatrudnienie w 2021 roku wyniosło 1790 osób, w tym 646 osób to dziennikarze (fot. Wojciech Olkusnik/East News)

Polska Press w 2021 roku nieznacznie zwiększyła przychody. Rok zamknęła ze stratą netto wysokości ponad 30 mln zł.

Ze sprawozdania finansowego Polska Press wynika, że w 2021 roku spółka nieznacznie zwiększyła przychody w stosunku do 2020 roku – o 0,16 proc., do 314,47 mln zł. Największa część przychodów pochodzi z krajowej sprzedaży ogłoszeń – 129,4 mln zł, z krajowej sprzedaży gazet – 78,4 mln zł i z usług poligraficznych – 45,5 mln zł.

Polska Press ze stratą 30 mln zł

Koszty działalności operacyjnej wyniosły 330,28 mln zł i wzrosły o 2,93 proc. Największe koszty wygenerowały wynagrodzenia, na które przeznaczono 132,18 mln zł (o 11,57 proc. więcej, niż rok wcześniej). Przeciętne zatrudnienie w 2021 roku wyniosło 1790 osób, w tym 646 osób to dziennikarze. W 2020 roku przeciętne zatrudnienie było wyższe o 80 osób, Polska Press zatrudniała też większą liczbę dziennikarzy – 665.

Czytaj też: Sellin nie chciał mówić w Tok FM o propagandzie w TVP, ale pouczał prowadzącą: "Pani pełni rolę służebną"

Ubiegły rok Polska Press zakończyła ze stratą 30,81 mln zł. Przy czym, rok wcześniej miała zysk netto w wysokości 4,09 mln zł. Stratę za 2021 rok spółka proponuje pokryć z przyszłych zysków. 

W sprawozdaniu w punkcie dotyczącym wysokości i wyjaśnień przyczyn odpisów aktualizujących środki trwałe Polska Press wskazała utratę wartości gruntów i budynków w wysokości 915,44 tys. zł, a urządzeń technicznych i maszyn w wysokości 13,17 mln zł. Obie kwoty są wycenami firmy consultingowej PwC.

Plany na przyszłość

Polska Press w ubiegłym roku rozbudowała platformę online o dodatkowe serwisy internetowe w ramach marki Naszemiasto.pl w nowych powiatach Polski. Uruchomiła także nowe serwisy tematyczne – Stronapodrozy.pl, Stronakuchni.pl, Stronazdrowia.pl, Gra.pl, Strefaedukacji.pl oraz nową wersję serwisu Naszahistoria.pl. Zlikwidowała natomiast drukarnię w Łodzi.

Czytaj też: TVP wyrzuca ks. Dębskiego za obsceniczne zachowania. W 2019 roku dała mu nagrodę

W sprawozdaniu spółka wskazuje, że w 2022 roku uruchomi nowe serwisy o charakterze informacyjnym, obejmujące obszar powiatu. Będzie także kontynuować rozwój marki "mediaPPG", która – jak zaznaczono w sprawozdaniu – powstała jako odpowiedź na dynamiczny wzrost oglądalności serwisów internetowych i rozbudowę oferty reklamowej Polska Press.

Jedynym udziałowcem spółki, posiadającym 100 proc. w kapitale zakładowym spółki, jest PKN Orlen SA, który kupił udziały od spółki HKM Beteiligungs GmbH na podstawie umowy z 1 marca 2021 roku. 

Polska Press tłumaczy

Już po publikacji tego tekstu oświadczenie w sprawie wystosował Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Polska Press Grupy. Twierdzi, że "na stratę w wysokości 30 mln zł wpłynął proces aktualizacji wartości aktywów, wynikający z mechanizmu alokacji ceny nabycia, przeprowadzonej przez PwC. Operacja ta stanowiła wartość 18,3 mln zł. Jest to standardowy proces, przeprowadzany po akwizycji spółek, który ma na celu dostosowanie raportowania wyników zakupionej spółki do standardów stosowanych w spółkach giełdowych". Paczyński zauważa, że gdyby nie ten proces, wynik Spółki wykazałby stratę na poziomie 12,5 mln złotych. 

Czytaj też: Punkt z kawą, czyli komu uda się z prenumeratą? Rozmawiamy z Grzegorzem Piechotą

(BAE, 19.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.