Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

NIK odpowiada Koalicji Polskiej na wniosek o kontrolę w KIM: została zlecona wcześniej

"Sposób i tryb udzielenia zamówienia zasługuje na przeprowadzenie kontroli doraźnej przez kontrolerów Najwyższej Izby Kontroli" - napisał do prezesa NIK poseł KP (fot. Piotr Molęcki/East News)

Najwyższa Izba Kontroli zainteresowała się Krajowym Instytutem Mediów. Prezes NIK Marian Banaś poinformował o "podjęciu czynności w ramach kontroli", odpowiadając na wniosek klubu parlamentarnego Koalicja Polska.

Pismo w sprawie kontroli w KIM, który wybrał nieznaną szerzej firmę Alternatywa Polska do realizacji badania słuchalności radia, skierował w czerwcu do NIK Krzysztof Paszyk, poseł Koalicji Polskiej. "Sposób i tryb udzielenia zamówienia zasługuje na przeprowadzenie kontroli doraźnej przez kontrolerów Najwyższej Izby Kontroli" - napisał polityk. 

Krzysztof Paszyk przekazał "Presserwisowi" odpowiedź, jaką otrzymał od prezesa NIK Mariana Banasia. 

"Najwyższa Izba Kontroli już wcześniej (w połowie marca br.) - w wyniku własnej analizy procesów organizacyjnych zachodzących w szeroko pojętej administracji publicznej oraz analizy ryzyk dotyczących poszczególnych obszarów działalności państwa - przygotowała i rozpoczęła kontrolę pt. »Funkcjonowanie wybranych jednostek sektora finansów publicznych wykonujących zadania analityczne, eksperckie, badawcze«" - napisał Marian Banaś. 

Prezes NIK przekazał posłowi, że zagadnienia, do których nawiązywał on w swoim wniosku, "stanowiły obszar zainteresowania kontrolnego NIK, a jedną z jednostek, w której NIK podjęła czynności w ramach ww. kontroli był, zgodnie z założeniami kontroli, Krajowy Instytut Mediów". Pisaliśmy o tym w czerwcu.

Jak tłumaczył Krajowy Instytut Mediów, firma Alternatywa Polska została wybrana w uproszczonym trybie, bo jak najszybszego zaprezentowania wyników słuchalności żądały Polskie Radio i regionalne rozgłośnie publiczne, które jako MOC Radio zwróciły się w tej sprawie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Czytaj też: Apella, która obsługuje m.in. SKOK i Fratrię, zwiększyła przychody w ubiegłym roku i wyszła na plus

Zarząd Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku w piśmie do kierownictwa KIM stwierdził, że z niezrozumiałych dla członków OFBOR powodów Instytut pominął postępowanie przetargowe i w trybie negocjacji rozporządził środkami publicznymi.

Postępowanie wyjaśniające dotyczące wyboru przez KIM firmy Alternatywa Polska - w związku z wnioskiem OFBOR - wszczął już Urząd Zamówień Publicznych.

(KOZ, 18.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.