Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jakub Barzak przechodzi do globalnych struktur Storytel

Jakub Barzak jest odpowiedzialny za wdrożenie kreatywnej strategii Storytel, która przyniosła firmie wiele prestiżowych nagród (fot. materiały prasowe)

Jakub Barzak, kreatywny strateg i dyrektor marketingu w polskim oddziale Storytel, kończy pracę w Polsce i awansuje do globalnych struktur firmy. W październiku obejmie stanowisko global creative strategy lead.

Barzak do Storytel dołączył pięć lat temu. Jest odpowiedzialny za wdrożenie kreatywnej strategii, która przyniosła firmie wiele prestiżowych nagród, m.in. dwie złote i dwie srebrne nagrody Effie Awards, Grand Prix YouTube Works, dwie nagrody The Webby Awards.

Czytaj też: Dagmara Piasecka Ramos dyrektorką generalną i prezeską zarządu PepsiCo Polska

– Postanowiliśmy pokazywać, że Storytel to nie są tylko książki czytane przez lektora czy aktorów, lecz platforma audio, która może nieść rozrywkę. Strategia rozrywki opierała się na własnym kontencie. A to nam otwiera zupełnie nowe obszary: możemy na przykład współpracować z nowym serialem, możemy łączyć się z filmem, fotografią, muzyką, grafiką itp. Produkt musi być na najwyższym poziomie i musi być wokół niego zbudowana komunikacja, która wstępnie opowie o naszej ofercie i nią zaciekawi – mówi Barzak. I dodaje: – To nie koniec mojego opowiadania historii dla Storytel, a tylko zamknięcie polskiego rozdziału tej fascynującej przygody.

Pierwsza kampania globalna nowego słuchowiska "1984" George’a Orwella, przygotowana już z udziałem kreatywnym Barzaka, startuje w połowie sierpnia.

Czytaj też: Ceny reklam przy meczach Polaków na mundialu w TVP przekraczają 600 tys. zł

Przed dołączeniem do Storytel Barzak pracował w międzynarodowych agencjach sieciowych: McCann, Saatchi & Saatchi i Young & Rubicam. Następnie w Microsofcie zajmował się rozwojem e-commerce na rynku polskim, a potem objął stanowisko regionalne. Storytel pod kreatywnym okiem Barzaka zdobył trzy razy z rzędu (2019, 2020, 2021) tytuł Klienta Roku na Innovation. Barzak był w jury Innovation (w tym roku jest członkiem Komitetu Organizacyjnego Innovation), zasiądzie też w jury KTR w Creative Strategy.

W 2020 roku firma Storytel zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży aplikacji, także dzięki rozwojowi treści własnych – Storytel Original. Storytel używa różnych mediów do komunikacji w zaskakujący sposób, m.in. innowacyjnym projektem w 2020 roku była produkcja filmu krótkometrażowego do promocji słuchowiska "Przeminęło”, w którym warstwą muzyczną był cover Andrzeja Zauchy, nagrodzony Fryderykiem 2020. Skomplikowany, bo łączący raport naukowy WWF z literaturą, projekt “Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” przyniósł Storytelowi dwa srebra w konkursie Effie Awards i The Webby Awards. W ramach działań na rzecz ochrony klimatu za każde odsłuchanie słuchowiska "Chłopi 2050" Storytel przekazywał złotówkę na sadzenie drzew. Storytel wyprodukował w 2021 roku pierwszy polski serial pt. "Random" łączący formę słuchowiska i filmu, który promował utwór "Zabierz tę miłość" (wyświetlony milion razy w ciągu 48 godzin; obecnie ma niemal 19 mln wyświetleń).

Czytaj też: Nowy „Press": Lichnerowicz i Górniak o wojnie, która nie jest kobietą, a także Lis, Grzędziński, Gebert oraz Jeleniewska z TikToka

(AMS, 04.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.