Jakub Barzak przechodzi do globalnych struktur Storytel
Jakub Barzak jest odpowiedzialny za wdrożenie kreatywnej strategii Storytel, która przyniosła firmie wiele prestiżowych nagród (fot. materiały prasowe)
Jakub Barzak, kreatywny strateg i dyrektor marketingu w polskim oddziale Storytel, kończy pracę w Polsce i awansuje do globalnych struktur firmy. W październiku obejmie stanowisko global creative strategy lead.
Barzak do Storytel dołączył pięć lat temu. Jest odpowiedzialny za wdrożenie kreatywnej strategii, która przyniosła firmie wiele prestiżowych nagród, m.in. dwie złote i dwie srebrne nagrody Effie Awards, Grand Prix YouTube Works, dwie nagrody The Webby Awards.
Czytaj też: Dagmara Piasecka Ramos dyrektorką generalną i prezeską zarządu PepsiCo Polska
– Postanowiliśmy pokazywać, że Storytel to nie są tylko książki czytane przez lektora czy aktorów, lecz platforma audio, która może nieść rozrywkę. Strategia rozrywki opierała się na własnym kontencie. A to nam otwiera zupełnie nowe obszary: możemy na przykład współpracować z nowym serialem, możemy łączyć się z filmem, fotografią, muzyką, grafiką itp. Produkt musi być na najwyższym poziomie i musi być wokół niego zbudowana komunikacja, która wstępnie opowie o naszej ofercie i nią zaciekawi – mówi Barzak. I dodaje: – To nie koniec mojego opowiadania historii dla Storytel, a tylko zamknięcie polskiego rozdziału tej fascynującej przygody.
Pierwsza kampania globalna nowego słuchowiska "1984" George’a Orwella, przygotowana już z udziałem kreatywnym Barzaka, startuje w połowie sierpnia.
Czytaj też: Ceny reklam przy meczach Polaków na mundialu w TVP przekraczają 600 tys. zł
Przed dołączeniem do Storytel Barzak pracował w międzynarodowych agencjach sieciowych: McCann, Saatchi & Saatchi i Young & Rubicam. Następnie w Microsofcie zajmował się rozwojem e-commerce na rynku polskim, a potem objął stanowisko regionalne. Storytel pod kreatywnym okiem Barzaka zdobył trzy razy z rzędu (2019, 2020, 2021) tytuł Klienta Roku na Innovation. Barzak był w jury Innovation (w tym roku jest członkiem Komitetu Organizacyjnego Innovation), zasiądzie też w jury KTR w Creative Strategy.
W 2020 roku firma Storytel zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży aplikacji, także dzięki rozwojowi treści własnych – Storytel Original. Storytel używa różnych mediów do komunikacji w zaskakujący sposób, m.in. innowacyjnym projektem w 2020 roku była produkcja filmu krótkometrażowego do promocji słuchowiska "Przeminęło”, w którym warstwą muzyczną był cover Andrzeja Zauchy, nagrodzony Fryderykiem 2020. Skomplikowany, bo łączący raport naukowy WWF z literaturą, projekt “Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” przyniósł Storytelowi dwa srebra w konkursie Effie Awards i The Webby Awards. W ramach działań na rzecz ochrony klimatu za każde odsłuchanie słuchowiska "Chłopi 2050" Storytel przekazywał złotówkę na sadzenie drzew. Storytel wyprodukował w 2021 roku pierwszy polski serial pt. "Random" łączący formę słuchowiska i filmu, który promował utwór "Zabierz tę miłość" (wyświetlony milion razy w ciągu 48 godzin; obecnie ma niemal 19 mln wyświetleń).
(AMS, 04.07.2022)