Ceny reklam przy meczach Polaków na mundialu w TVP przekraczają 600 tys. zł
W czasie mundialu TVP chce kontynuować sprzedaż łączoną - w TVP 1 lub TVP 2 i TVP Sport (fot. Pixabay.com)
Biuro reklamy TVP opublikowało cennik reklam na mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze. Najwyżej spośród meczów Polaków w fazie grupowej wycenione zostały reklamy przy spotkaniu Polska - Argentyna. Ich cena w TVP 1 to nawet 591,6 tys. zł za 30-sekundowy spot, a łącznie z TVP Sport - 609,7 tys. zł.
Wyłączność na sprzedaż oferty dla oficjalnych sponsorów FIFA ma potrwać do 10 lipca. Z kolei otwarcie sprzedaży dla wszystkich klientów zaplanowano na 20 lipca. Mecze będą dostępne w TVP 1 (w tym spotkania Polaków), TVP 2, TVP Sport i TVP 4K.
TVP chce kontynuować sprzedaż łączoną - w TVP 1 lub TVP 2 i TVP Sport, a więc kupując spot w TVP 1 lub TVP 2, klient łącznie zakupi równoległy blok reklamowy w TVP Sport. Sprzedaż będzie objęta tylko zakupem cennikowym.
Najwyżej wyceniony został czas reklamowy przy wieczornym meczu Polska - Argentyna z 30 listopada (nawet 591,6 tys. zł za 30-sekundowy spot w TVP 1, 18,1 tys. zł w TVP Sport oraz 10,6 tys. zł w TVP 4K - po I połowie). Najtańsze w cenniku meczów z udziałem Polaków jest spotkanie Polska - Arabia Saudyjska z 26 listopada, które będzie rozgrywane po południu (najtańsze spoty, przed meczem, to 204 tys. zł w TVP 1, 40,1 tys. zł w TVP Sport oraz 4 tys. w TVP 4K).
Z kolei jeśli Polacy zagraliby w finale, to cena za spot sięgnęłaby 773,6 tys. zł w TVP 1, 104,1 tys. zł w TVP Sport oraz 14,7 tys. zł w TVP 4K.
TVP przewiduje rabaty, np. przy wydatkach powyżej 1,5 mln zł ma to być upust 30 proc. (w fazie pucharowej i przy meczach reprezentacji Polski).
Po raz pierwszy w ofercie MŚ w piłce nożnej wprowadzono sponsoring multiscreen. W jego ramach ma odbywać się emisja billboardów sponsorskich zarówno w telewizji, jak i online, w Tvpsport.pl i aplikacji TVP Sport.
Na mundial TVP przygotowała specjalne formaty, m.in. "Drogę do Kataru", "Mundialowy wieczór" czy "Dzień na mundialu", przy których można prowadzić działania reklamowe i sponsorskie.
W ofercie są też konkursy oraz działania niestandardowe, w tym reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV) oraz nowość - Game Stories Highlights Google OneBox.
"Kibice będą mieli bardzo szybki dostęp do powtórek meczowych w wyszukiwarce Google, również podczas meczów na żywo. Każdy z 64 meczów mistrzostw świata będzie miał dostępny skrót w Google OneBox, gdzie przewidujemy możliwość ekspozycji marki w tej przestrzeni" - tłumaczy TVP.
Mistrzostwa świata w piłce nożnej odbędą się od 21 listopada do 18 grudnia. TVP ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia w Polsce.
Podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w 2018 roku ceny reklam w TVP 1 wokół transmisji meczów reprezentacji Polski sięgały 395 tys. zł. TVP podała, że spółka na mundialu w Rosji zarobiła ok. 10 mln zł. Jej przychody wyniosły 77 mln zł, a koszty - 67 mln zł.
(MNIE, 01.07.2022)