IAB Europe: wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 22 proc.
Raport IAB Europe jest dostępny do pobrania na stronie Iabeurope.eu (screen: Iabeurope.eu)
Średnie wydatki na reklamę cyfrową na osobę w Polsce wynoszą 38 euro rocznie – to o 78 euro mniej niż średnia europejska – wynika z raportu AdEX Benchmark IAB Europe.
Wyniki analizy przeprowadzonej przez IAB Europe w 28 europejskich krajach wykazały, że reklama cyfrowa w Europie osiągnęła wartość 92 mld euro w 2021 roku. Łączny wzrost reklamy cyfrowej w Europie wyniósł 30,5 proc. (rok do roku) – w Polsce o 22,1 proc., rekordzistą jest Turcja ze wzrostem o 107,6 proc.
Czytaj też: UOKiK karze influencerów za brak współpracy ws. działań marketingowych
Głównym motorem wzrostu jest reklama wideo – to obecnie 41 proc. wszystkich wydatków na reklamę display. W Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech udział wideo przekracza już połowę wszystkich wydatków na reklamę display. W Polsce to 28,6 proc.
Programatyczny zakup reklam, z wyłączeniem mediów społecznościowych, stanowił w 2021 roku ponad połowę wydatków na reklamę displayową (57 proc.) – w Polsce to 49,5 proc.
Czytaj też: Afera z Michniewiczem. InPost oczekuje od PZPN zajęcia stanowiska
(KAP, 30.06.2022)