Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 30, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Europe: wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 22 proc.

Raport IAB Europe jest dostępny do pobrania na stronie Iabeurope.eu (screen: Iabeurope.eu)

Średnie wydatki na reklamę cyfrową na osobę w Polsce wynoszą 38 euro rocznie – to o 78 euro mniej niż średnia europejska – wynika z raportu AdEX Benchmark IAB Europe.

Wyniki analizy przeprowadzonej przez IAB Europe w 28 europejskich krajach wykazały, że reklama cyfrowa w Europie osiągnęła wartość 92 mld euro w 2021 roku. Łączny wzrost reklamy cyfrowej w Europie wyniósł 30,5 proc. (rok do roku) – w Polsce o 22,1 proc., rekordzistą jest Turcja ze wzrostem o 107,6 proc.

Czytaj też: UOKiK karze influencerów za brak współpracy ws. działań marketingowych

Głównym motorem wzrostu jest reklama wideo – to obecnie 41 proc. wszystkich wydatków na reklamę display. W Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech udział wideo przekracza już połowę wszystkich wydatków na reklamę display. W Polsce to 28,6 proc.

Programatyczny zakup reklam, z wyłączeniem mediów społecznościowych, stanowił w 2021 roku ponad połowę wydatków na reklamę displayową (57 proc.) – w Polsce to 49,5 proc.

Czytaj też: Afera z Michniewiczem. InPost oczekuje od PZPN zajęcia stanowiska

(KAP, 30.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.