Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes RASP pisze do pracowników po rewelacjach o Lisie. "Nasza reakcja jest adekwatna"

Po doniesieniach Wp.pl list do pracowników Ringier Axel Springer Polska wysłał prezes Mark Dekan (screen: YouTube.com/Tomasz Lis)

Press.pl dotarł do listu, jaki Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska, wysłał do pracowników po piątkowym artykule Wirtualnej Polski o zarzutach podwładnych wobec Tomasza Lisa.

25 maja Tomasz Lis po 10 latach prowadzenia "Newsweeka Polska" w trybie nagłym rozstał się z Ringier Axel Springer Polska. Natychmiast pojawiły się spekulacje, że rozstanie z Lisem było spowodowane wieloma skaragami dotyczącymi jego sposobu zarządzania zespołem.

Szymon Jadczak w artykule opublikowanym w Wirtualnej Polsce pt. "»Płakałam, miałam ataki paniki«. Ujawniamy zarzuty podwładnych wobec Tomasza Lisa. Dlaczego zwolniono naczelnego »Newsweeka«?" odsłania kulisy rozstania z Lisem. Według Jadczaka, podwładni Lisa od 2018 roku składali skargi na zachowania naczelnego "Newsweeka Polska" - mówiono m.in. o poniżaniu pracowników, wyśmiewaniu ich, zachowaniach seksistowskich, co miało negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne wielu z nich.

Czytaj tutaj, o czym pisaliśmy wcześniej: RAS Polska nie zaprzecza, że w sprawie zachowań Tomasza Lisa pracowała komisja

Do zarzutów dotyczący niewłaściwych zachowań w RASP w piątek odniósł się Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska - choć w liście do pracowników nie było bezpośredniego odniesienia do rozstania z Tomaszem Lisem.

O co chodzi w tej aferze: Zarzuty wobec Tomasza Lisa. Ten odpowiada "Półprawdy i bzdury"

Pełna treść listy Marka Dekana, prezesa Ringier Axel Springer Polska do pracowników firmy: 

"Drogie Koleżanki, Drodzy Koledzy.

Zwracamy się dziś do Was, ponieważ rozumiemy, że ostatnie doniesienia medialne dotyczące naszej firmy mogą wywoływać pytania.

Chcielibyśmy Was zapewnić, ze każdorazowo w przypadku zarzutów dotyczących niewłaściwych zachowań, natychmiast podejmujemy działania ustalamy fakty, a nasza reakcja jest zawsze adekwatna do stopnia stwierdzonych naruszeń. Jeżeli w toku postępowania zostają potwierdzone niewłaściwe zachowania, takie jak mobbing lub molestowanie, podejmujemy natychmiastowe i zdecydowane działania.

Równocześnie zasadą, którą się kierujemy jest przede wszystkim konieczność ochrony osób pokrzywdzonych i delikatny charakter zgłaszanych spraw. Dlatego też nie komentujemy szczegółów publicznie. Ważna jest dla nas dyskrecja, gdy zwracacie się do nas z delikatnymi tematami.

Pamiętajcie proszę, że gdy spotkacie się z niewłaściwym zachowaniem w firmie, możecie je zgłosić do swojego przełożonego lub za pośrednictwem systemu „Speak Up", a także do działu HR."

(AMS, 24.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.