Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 15, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Automatyczne czyszczenie opinii na Google Maps problemem dla pozycjonowania

Z Google Maps znikają opinie pod wizytówkami firm (fot. Henry Perks/Unsplash)

Serwis Google Maps, umożliwiający m.in. wyszukiwanie obiektów na dużą skalę, usuwa opinie użytkowników. To problem dla firm, które pozycjonują się w internecie na podstawie rekomendacji klientów.

Z Google Maps znikają opinie użytkowników zamieszczane pod adresami barów, restauracji, hoteli czy punktów usługowych. Poinformowali o tym analitycy Google, którzy zwrócili uwagę na wzrost liczby skarg w tej sprawie.

Czytaj też: Elon Musk w czwartek po raz pierwszy spotka się z pracownikami Twittera

Mike Blumenthal, specjalista od marketingowego pozycjonowania firm lokalnych, napisał na blogu zespołu eksperckiego Near Media: "Najwyraźniej Google wypuściło zaktualizowany algorytm wykrywania spamu, oparty na uczeniu maszynowym, który wychwytuje znacznie więcej podejrzanych opinii". Zwraca uwagę, że liczba skarg na usuwanie wpisów wzrosła gwałtownie od marca br. W czerwcu może być ich kilkakrotnie więcej, niż w ciągu kilkunastu wcześniejszych miesięcy. Zdaniem Blumenthala algorytm Google'a jeszcze do końca nie nauczył się rozróżniać spamu od wpisów zgodnych z regulaminem.

Po wybuchu wojny w Ukrainie, na początku marca, z inicjatywy polskich internautów wspartych przez hakerów z Anonymous, przy opisach różnych miejsc w Rosji masowo zaczęły się pojawiać opinie z informacjami o agresji Moskwy na suwerenne państwo. Ostatecznie Google zablokował możliwość wystawiania opinii obiektom na terenie Rosji, a jego automaty zaczęły oczyszczać mapy z wątpliwej treści rekomendacji.

Czytaj też: Spółka Srebrna i Tomasz Sakiewicz podzielą się dywidendą ze Słowa Niezależnego

– Roboty Google usuwają także opinie pod wizytówkami firm w naszym kraju. – Kilku naszym klientom zniknęło ostatnio sporo opinii, ale przyznali, że były one kupione, co mogło być przyczyną działania Google – mówi Marcin Kopczyński, doradca i analityk e-commerce w Rewizja.Net, zajmującej się pozycjonowaniem stron.

– Klient z branży meblowej zauważył znaczny spadek liczby opinii w wizytówce Google Maps i przez to znacznie spadła mu średnia ocena. A to dla każdej firmy problem – przyznaje Michał Miedziński, specjalista od pozycjonowania stron.

Czytaj też: Ponad milion użytkowników przeczytało w WP tekst o zakonnicach znęcających się nad dziećmi

(PAR, 15.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.