Meta ma udostępniać więcej danych o kierowaniu reklam na Facebooku
Biblioteka reklam Meta, która zostanie udostępniona pod koniec lipca, będzie zawierać podsumowanie informacji o kierowaniu reklam politycznych na Facebooku, w tym lokalizację, dane demograficzne i zainteresowania (fot. Unsplash.com/Dima Solomin)
Meta w ramach projektu Facebook Open Research and Transparency zamierza dostarczać szczegółowe informacje na temat kierowania reklam społecznych, wyborczych lub politycznych.
Platformy mediów społecznościowych zobowiązały się do powstrzymywania dezinformacji i treści ekstremistycznych. Meta stworzyła projekt mający pomagać wykwalifikowanym badaczom sprawdzać wpływ social mediów na społeczeństwa za pomocą środków chroniących prywatność użytkowników.
Dotarcie do wyborców na Facebooku
Dane dostarczane naukowcom będą zawierać informacje, takie jak kategorie zainteresowań, które mogą obejmować wszystko, od „ekologiczności” po „często podróżujący”. Wybrane, aby pomóc w kierowaniu poszczególnych reklam.
Czytaj też: Twitter wprowadza nowe zasady walki z dezinformacją. Eksperci: to dobry kierunek
Biblioteka reklam Meta, która zostanie udostępniona pod koniec lipca, będzie zawierać podsumowanie informacji o kierowaniu reklam politycznych, w tym lokalizację, dane demograficzne i zainteresowania. Biblioteka może pokazać, że w ciągu ostatniego miesiąca na stronie pojawiło się np. 2 tys. produkcji o tematyce społecznej, wyborach lub polityce, a 40 proc. wydatków na te reklamy było kierowanych do "osób mieszkających w Pensylwanii" lub "ludzi, którzy interesują się polityką”.
"Udostępniając kryteria kierowania reklamodawców do analizy i raportowania reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów i polityki, mamy nadzieję pomóc lepiej zrozumieć praktyki stosowane w celu docierania do potencjalnych wyborców za pomocą naszych technologii" – napisał Jeff King, wiceprezes firmy Meta ds. uczciwości biznesowej.
Czytaj też: Odejście Tomasza Lisa. Czy teraz będzie mógł się pożegnać z czytelnikami "Newsweeka"?
(MAC, 25.05.2022)