Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta ma udostępniać więcej danych o kierowaniu reklam na Facebooku

Biblioteka reklam Meta, która zostanie udostępniona pod koniec lipca, będzie zawierać podsumowanie informacji o kierowaniu reklam politycznych na Facebooku, w tym lokalizację, dane demograficzne i zainteresowania (fot. Unsplash.com/Dima Solomin)

Meta w ramach projektu Facebook Open Research and Transparency zamierza dostarczać szczegółowe informacje na temat kierowania reklam społecznych, wyborczych lub politycznych.

Platformy mediów społecznościowych zobowiązały się do powstrzymywania dezinformacji i treści ekstremistycznych. Meta stworzyła projekt mający pomagać wykwalifikowanym badaczom sprawdzać wpływ social mediów na społeczeństwa za pomocą środków chroniących prywatność użytkowników. 

Dotarcie do wyborców na Facebooku

Dane dostarczane naukowcom będą zawierać informacje, takie jak kategorie zainteresowań, które mogą obejmować wszystko, od „ekologiczności” po „często podróżujący”. Wybrane, aby pomóc w kierowaniu poszczególnych reklam.

Czytaj też: Twitter wprowadza nowe zasady walki z dezinformacją. Eksperci: to dobry kierunek

Biblioteka reklam Meta, która zostanie udostępniona pod koniec lipca, będzie zawierać podsumowanie informacji o kierowaniu reklam politycznych, w tym lokalizację, dane demograficzne i zainteresowania. Biblioteka może pokazać, że w ciągu ostatniego miesiąca na stronie pojawiło się np. 2 tys. produkcji o tematyce społecznej, wyborach lub polityce, a 40 proc. wydatków na te reklamy było kierowanych do "osób mieszkających w Pensylwanii" lub "ludzi, którzy interesują się polityką”.

"Udostępniając kryteria kierowania reklamodawców do analizy i raportowania reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów i polityki, mamy nadzieję pomóc lepiej zrozumieć praktyki stosowane w celu docierania do potencjalnych wyborców za pomocą naszych technologii" – napisał Jeff King, wiceprezes firmy Meta ds. uczciwości biznesowej.

Czytaj też: Odejście Tomasza Lisa. Czy teraz będzie mógł się pożegnać z czytelnikami "Newsweeka"?

(MAC, 25.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.