Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mobiem: kobiety częściej grają w gry mobilne. Szansa dla marketerów

Rezygnacja ze stereotypowych działań promocyjnych dla kobiet może zapewnić zaskakujące wyniki (fot. Anton Shuvalov/Unsplash)

Według raportu Newzoo "Zooming in on Female Gamers with Consumer Insights Data" kobiety stanowią ponad połowę graczy i są częstszymi użytkowniczkami gier mobilnych.

Według raportu 94 proc. grających kobiet korzysta w tym celu z urządzeń mobilnych, dla porównania wśród mężczyzn liczba ta wynosi 91 proc. Badania wykazują również, że kobiety grają częściej w gry mobilne niż mężczyźni - 32 proc. respondentek gra 5 dni w tygodniu, co deklaruje tylko 28 proc. mężczyzn.

Czytaj też: TikTok podpisał Kartę Różnorodności i zapowiada działania na rzecz inkluzywności

Według Magdy Wąsikowskiej-Gal, marketing manager z agencji mobile marketingu Mobiem Polska, wyniki te pokazują, jak szeroką grupę docelową powinni brać pod uwagę marketerzy, wykorzystując do działań promocyjnych gry mobilne.

- Przed rozpoczęciem działań reklamowych należałoby wykonać segmentację takiej grupy i wyodrębnić persony. Co więcej, marketerzy powinni myśleć o grach na telefon jako platformie, która doprowadzi do punktu styku między brandem a potencjalną konsumentką - wyjaśnia specjalistka i dodaje, że teraz liczbę grających kobiet szacuje się na 8 milionów.

Działania promocyjne w gamingskierowane także do kobiet

Przedstawiciele agencji Mobiem zwracają uwagę, że tego typu dane pokazują, jak zmienia się branża gamingowa, która jeszcze niedawno była postrzegana jako przestrzeń męska. Michał Giera, head of mobile product Mobiem Polska, zauważa, że od 2017 roku liczba kobiet streamerek wielokrotnie wzrosła. W 2017 roku stanowiły one zaledwie 18,5 proc. platformy Twitch, a już w 2019 - 35 proc. W opinii specjalistów wykorzystywanie gamingu do działań promocyjnych skierowanych do kobiet stanie się wkrótce naturalne. 

Czytaj też: Nietypowa kampania Lidla z okazji Dnia Matki

Warto przypomnieć, że m.in. Benefit Cosmetics prowadzi od kilku lat akcję Game Face, która łączy świat streamerek z branżą beauty. A w tym roku Benefit Cosmetics sponsoruje serię 9 turniejów dla kobiet "Apex Legends". Za to w 2019 roku dom mody Louis Vuitton wszedł we współpracę z Riot Games, projektując oryginalne etui na puchar Worlds 2019 oraz skórki dla dwóch bohaterek z gry "League of Legends". Natomiast zaledwie kilka tygodni temu gra "Coin Masters" zatrudniła jako ambasadorki w Polsce Magdę Gessler i Dorotę "Dodę" Rabczewską.

(KAP, 20.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.