Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix utworzy biuro w Warszawie koordynujące produkcje filmowe w regionie

Prawdopodobnie największym sukcesem cieszył się serial "Wiedźmin", na podstawie prozy Sapkowskiego (fot. Thibault Penin/Unsplash)

Decyzja o otwarciu biura zapadła, choć nieznana jest dokładna data. Biuro będzie koordynowało produkcje filmowe serwisu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – dowiedział się Press.pl. Jest to potwierdzenie znaczenia lokalnego rynku dla serwisu, który w przeciągu dwóch lat wydał w Polsce prawie 500 mln zł.

Warszawskie biuro będzie kolejnym ośrodkiem Netflixa w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Najważniejsze są: studia filmowe w Madrycie, siedziba główna w Amsterdamie, biura regionalne w Londynie, Paryżu i Berlinie.

Czytaj też: Netflix nie zamierza wprowadzać wersji z reklamami

Netflix z hubem regionalnym w Warszawie

Przed rokiem Netflix utworzył biuro w Sztokholmie, obsługujące kraje nordyckie. Warszawa miałaby zostać kolejnym hubem regionalnym. O tym, że serwis streamingowy przymierza się do tego kroku "Press" pisał już w 2019 r.. W 2020 r. za lokalne produkcje serwisu zaczęła odpowiadać Anna Nagler, była producentka HBO Polska odpowiedzialna za seriale "Pakt" i "Wataha".

Jako usługa Netflix pojawił się w Polsce w 2016 r. Dwa lata później zaprezentował pierwszą polską produkcję: serial "1983", którego odcinki reżyserowały m.in. Agnieszka Holland i Kasia Adamik. Później powstały jeszcze: seriale "W głębi lasu", "Sexify" i filmy „Dawid i elfy”, „Jak pokochałam gangstera”, „W lesie dziś nie zaśnie nikt 2”.

Czytaj też: Oscar dla CODA. Apple+ pokonał Netflixa. Polacy bez nagród. Lista

Prawdopodobnie największym sukcesem cieszył się serial "Wiedźmin" (choć nie był produkowany w Polsce), na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego. Doczekał się już dwóch sezonów. Netflix także szybko przejmuje prawa do cudzych produkcji, np. "365 dni".

Inwestycja Netfliksa w Polsce

Z podsumowania serwisu wynika, że w latach 2020-21 w produkcję filmów i seriali, koprodukcje, licencje oraz produkcję tytułów zagranicznych zainwestował 490 mln zł. Zatrudnienie przy jego własnych realizacjach znalazło w Polsce 2,6 tys. osób. Netflix w ubiegłym roku zaczął również współpracę z łódzką filmówką.

Jak wynika z danych Mediapanel, w lutym serwis Netflix odwiedziło 14,35 mln użytkowników. Dalej znalazły się HBOgo.pl - 4,42 mln i Player.pl - 4,31 mln.

Czytaj też: Disney+ rusza w Polsce 14 czerwca. Znamy cenę abonamentu

(BCY, 29.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.