Netflix utworzy biuro w Warszawie koordynujące produkcje filmowe w regionie
Prawdopodobnie największym sukcesem cieszył się serial "Wiedźmin", na podstawie prozy Sapkowskiego (fot. Thibault Penin/Unsplash)
Decyzja o otwarciu biura zapadła, choć nieznana jest dokładna data. Biuro będzie koordynowało produkcje filmowe serwisu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – dowiedział się Press.pl. Jest to potwierdzenie znaczenia lokalnego rynku dla serwisu, który w przeciągu dwóch lat wydał w Polsce prawie 500 mln zł.
Warszawskie biuro będzie kolejnym ośrodkiem Netflixa w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Najważniejsze są: studia filmowe w Madrycie, siedziba główna w Amsterdamie, biura regionalne w Londynie, Paryżu i Berlinie.
Czytaj też: Netflix nie zamierza wprowadzać wersji z reklamami
Netflix z hubem regionalnym w Warszawie
Przed rokiem Netflix utworzył biuro w Sztokholmie, obsługujące kraje nordyckie. Warszawa miałaby zostać kolejnym hubem regionalnym. O tym, że serwis streamingowy przymierza się do tego kroku "Press" pisał już w 2019 r.. W 2020 r. za lokalne produkcje serwisu zaczęła odpowiadać Anna Nagler, była producentka HBO Polska odpowiedzialna za seriale "Pakt" i "Wataha".
Jako usługa Netflix pojawił się w Polsce w 2016 r. Dwa lata później zaprezentował pierwszą polską produkcję: serial "1983", którego odcinki reżyserowały m.in. Agnieszka Holland i Kasia Adamik. Później powstały jeszcze: seriale "W głębi lasu", "Sexify" i filmy „Dawid i elfy”, „Jak pokochałam gangstera”, „W lesie dziś nie zaśnie nikt 2”.
Czytaj też: Oscar dla CODA. Apple+ pokonał Netflixa. Polacy bez nagród. Lista
Prawdopodobnie największym sukcesem cieszył się serial "Wiedźmin" (choć nie był produkowany w Polsce), na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego. Doczekał się już dwóch sezonów. Netflix także szybko przejmuje prawa do cudzych produkcji, np. "365 dni".
Inwestycja Netfliksa w Polsce
Z podsumowania serwisu wynika, że w latach 2020-21 w produkcję filmów i seriali, koprodukcje, licencje oraz produkcję tytułów zagranicznych zainwestował 490 mln zł. Zatrudnienie przy jego własnych realizacjach znalazło w Polsce 2,6 tys. osób. Netflix w ubiegłym roku zaczął również współpracę z łódzką filmówką.
Jak wynika z danych Mediapanel, w lutym serwis Netflix odwiedziło 14,35 mln użytkowników. Dalej znalazły się HBOgo.pl - 4,42 mln i Player.pl - 4,31 mln.
Czytaj też: Disney+ rusza w Polsce 14 czerwca. Znamy cenę abonamentu
(BCY, 29.03.2022)